Mijn Trix Express Hondekop

Hamelinck

New member
Als ventje van een jaar of tien, nu zo'n zestig jaar geleden, stond ik met mijn neus tegen de etalageruit van de treinenwinkel aan de Oude Binnenweg gedrukt te kijken naar de modeltreinen. Daar stond een V36, maar ook de Hondekop. Als ik met de trein met mijn moeder naar mijn Oma in Den Haag ging hoopte ik altijd op de Hondekop. En vaak troffen wij het dan. Ik vond het machtig zoals de Hondekop dan Rotterdam CS binnenliep. En dan zo'n trein op jouw baantje thuis. Daar droomde je van, toch ? Ik kan u, mede forumleden, mededelen dat, sinds ruim een jaar ik de Hondekop in mijn bezit heb. En dankzij mijn Trix Express vriend Fons en de Trix Express Clubdagen dit treinstel in techniech perfecte staat in mijn vitrine staat te glimmen. Eigenlijk is mijn Trix Express vitrine te klein voor de Hondekop, daarom heb ik m voor de foto even op mijn twee-rail baan gezet 🤔👍


image.jpeg
 

Trixfan

New member
Blijft altijd een mooi model. De hondekop heb ik van mijn vader die hem als jongen voor sinterklaas had gehad en moest delen met zijn broer...
Nu inmiddels heb ik hem uitgebreid met 3 stuks tussenrijtuigen waardoor het geheel een lang stel is geworden.
En na al die jaren werkt hij nog steeds al ben ik er wel wat zuiniger op geworden vanwege de kwetsbaarheid en leeftijd van de loc.
 

Trixfan

New member
Hallo Trixfan,
Ja ook ik ben er erg zuinig op. Ik heb de twee-delige en houd dat ook zo.
Die van mij was een twee-rail versie, maar nu weer origineel drie-rail versie. In de originele verpakking. Een grotere vitrine moet ik nog maken.
MVG
Leo
De hondekop van mij is altijd drierail geweest en nooit omgebouwd dus nog helemaal intact en ook met de originele doos.

Groeten
 

Gleis 3601

Moderator
Forumleiding
Hallo .

Ach wenn man aus Deutschland kommt ,ist der Hundekop ein sehr interessantes Fahrzeug . Die Optik vom original wie auch vom Modell ist sehr gut . Auch bei mir dreht er immer wieder mal eine Runde ...P1170110.JPGP1170111.JPGP1170112.JPGP1170113.JPGP1170114.JPGP1170115.JPGP1170116.JPGP1170117.JPGP1170118.JPG
 
Bovenaan