Electrisch schema.

Erikb7

New member
Ik zoek een electrische schema's van Trix model 22310 en de decoder die in de loc zit. Zijn er uberhaupt schema's van.
 

GND

Well-known member
Hoi Erik,

Ik ben even wezen zoeken, maar verder dan de bekende handleidingen en onderdeel lijst kom ik (nog) niet.
Voor het geval je deze niet hebt, zijn ze hierbij toegevoegd.

Ik heb op Trix.de wel iets over decoders gevonden, maar of daaarin staat wat je zoekt ?
Zie Decoder-Funktionen | Märklin Website DE (maerklin.de)

Anders zou je het bij Märklin / Trix kunnen vragen.
Die onderstaande URL
Häufige Fragen und Technik-Tipps | Märklin Website DE (maerklin.de)

Met vriendelijke groet,

Willem (a.k.a. GND)
 

Bijlagen

Erikb7

New member
Hallo Willem,
Dank voor je reactie. En de tips. Ik was zelf ook al bij Trix.de en marklin.de aan het zoeken geweest maar niks gevonden. Ik denk dat ik nog eens bij de Stammtischen ga proberen.
Ik laat weten als ik iets gevonden heb.
Groet, Erik.
 

Erikb7

New member
Hallo Willem,

Ik ben zelf aan het zoeken en tekenen gegaan. Denk je dat bijgevoegd schema klopt. Ik zou het wel graag weten voor ik met de lok aan het 'knutselen" ga. In de loc zit een Lenz LE1035 decoder.
Gr. Erik.
 

Bijlagen

GND

Well-known member
Daar gaan we, de bijlage even op de printer gedumpt, leest toch gemakkelijker van papier :) .

Let wel, ik heb nul ervaring met decoders.
Wat ik wel kan is schema's lezen.

Op pagina 1 staat de tekening van de decoder. Op pagina 2 staat de NEM652 codering, maar daarnaast staat een tabel die anders is. Op pagina 3 staat jouw aansluiting. Op pagina 3 geef je aan dat de weerstanden R1 en R2 de code bruin, zwart, zwart, zilver heeft. Dat is een 10 ohm weerstand met een tolerantie van 10%. De waarde kan dus vanaf 9 t/m 11 ohm zijn.

De pinnummering is de NEM562 nummering van de 2 rijen met ieder 5 pennen. zoals beschreven op blz.2.
Ik ben totaal in de war, want jouw tabellen hebben andere kleuren naar de betreffende items dan de informatie van de decoder.
Als ik op Eight Pin Plug for DCC (NEM 652 / NMRA 8 Pin) - DCCWiki kijk, dan komt dat overeen met de tekening van Blz.1 en het LE1035A verhaal op blz.2
Dat komt overeen met wat ik kan vinden op het grote boze net.

OIP.jpg
Tenzij Trix haar eigen definities heeft, dan wordt het een ander verhaal
Als je jouw tabel hebt gemaakt naar aanleiding van de bedrading zoals die in de loc zit, dan zou het kunnen kloppen

Let wel op dat je de LEDjes niet direct aansluit. De LE1035A decoder geeft 16 volt af voor gloeilampjes. Hier moeten voorschakel weerstanden tussen. Tenzij deze Trix loc wel lampjes heeft.

Succes en blijf vooral vragen.
Daar leren we allemaal van.

Met vriendelijke groet,

Willem

PinKleurTekening blz.1LE1035 beschrijving blz.2NL tabel op blz.2Tekening blz.3
1OranjeMotor aansluiting 1Motor aansluiting 1Gemeenschappelijke plus verlichtingGemeenschappelijke plus verlichting
2GeelFunctie uitgang B (-) lichtLicht achter (-) Functie uitgang BVerlichting achterVerlichting voor
3GroenFunctie uitgang C (-)Functie uitgang C (-)Motor aansluiting 2 of 1Motor aansluiting 2
4ZwartRechter ? wiel sleperLinker wiel sleperPlus van sleperPlus van sleper
5GrijsMotor aansluiting 2Motor aansluiting 2Verlichting voorVerlichting voor
6WitFunctie uitgang A (-) lichtLicht voor (-) Functie uitgang AMotor aansluiting 1 of 2
7BlauwGemeenschappelijk (+) F uitGemeenschappelijk (+) FunctiesMassaMotoraansluiting 1
8RoodLinker ? wiel sleperRechter wiel sleper+ van stroomschakelaarPlus van stroomschakelaar
PaarsFunctie uitgang D (-)Functie D als losse kabel vastgesoldeerd.
BruinMassa
 
Bovenaan