BR80, plastic instapmodel wordt digitaal

Kadoelen

Well-known member
Ik gebruik een Esu Lokpilot 5 micro. Er komen ook kop en sluitlampjes in. Wisselend van richting, onderdrukt aan de treinkant. En ook de rangeer verlichting.
Ik heb eea in de decoder al ingesteld, nu komt t priegelwerk met de ledjes en de draadjes.16794319522551296422293365711193.jpg
 

GND

Well-known member
Aha,

Jij hebt de BR80 met plastic kap, ik heb die BR80 met een metalen kap (Starter kit 1964).
Ik ben benieuw hoe je de ESU erin 'gepropt' krijgt. :cool:

Succes,

Met vriendelijke groet,

Willem (a.k.a. GND)
 

Kadoelen

Well-known member
Dank voor je reactie Willem.
Mijn BR80 stamt uit 1961. Ik heb vandaag de ledjes aangesloten. Vanavond ga ik r weer in elkaar zetten en dan zie ik ook of t lukt of dat ik ruimte tekort kom.
 

Kadoelen

Well-known member
Hoi Willem, de decoder was niet het probleem, maar de ledjes. Ik ga op de clubdag kijken naar passende ledjes.
Ben vanmiddag begonnen met mn V200, heeft al snaar aandrijving en kop en sluitledjes. Maar ik moet wel die ledjes opnieuw bedraden.
Wordt vervolgd,
John
 

Kadoelen

Well-known member
De V200 heeft een motor met vliegwiel en snaar aandrijving. De snaar aandrijving heeft een lage overbrenging. Dit had ik een aantal jaar geleden gedaan om, toen nog analoog, de lok voor deze gigantische wagen te kunnen zetten.
De Schnabelwagen heeft nog de originele 2-rail wielen. En dat ging dus ook mis in de wisselstraat.
Zie hier de V200 in actie (op YouTube)
 

GND

Well-known member
Grappig, ik had je filmpje op YouTube al bekeken voordat ik hier las.
Duimpje heb je al van me!
 

Trixjoop

Member
DIGITALISERING BR 80 MET SCHIJFCOLLECTORMOTOR
Ik heb mijn BR 80 met schijfcollectormotor voorzien van een ESU Lokpilot 5 micro. Instellingen volgens de tabel 20 op blz 55 van de Lokpilot 5 handleiding voor de Fleischmann Rundmotor, m.u.v. cv 56 die staat op 150. Krijg hierdoor acceptabel rijgedrag. Van nature schommelen en schudden deze BR80 ers wel, dit krijg je m.i. er digitaal niet uit. Heb verder alleen de frontverlichting behouden met een ledsetje van Digikeijs. Let wel op goed contact van de aansluitingen van de pennen voor de stroomafname. Als deze wat los zitten of makkelijk te draaien zijn, krijg je contactdender en komt het digitaal signaal niet goed aan op de decoder.
 
Bovenaan