Oude koppelingen

te35-37

Well-known member
Hallo, welkom op dit forum.
Wat je vraag betreft, de koppeling voor de 20-52 is afhankelijk van het productiejaar : in 1935, 36, 37 en 38 werd steeds de koppeling veranderd. De versie 1938 is er eigenlijk nog steeds.
in die jaren 35-38 werd het motordeel ook steeds veranderd/verbeterd. Daaraan kun je vaststellen welk afleverjaar je loc zal zijn.
In het boekje van Peter Berg over Trix Express Vorkrieg kun alles precies vinden.
Na de oorlog werden de kleuren bijv. anders. Vele varianten kun je in de oude Mikado-verzamelaarskatalogus vinden.
 

te35-37

Well-known member
Hallo,
Nog vergeten te vragen: gaat het bij nr 20-52 om de eloc (>35) of om de stoomloc (>38-39)? Zoals je aan het jaartal kunt zien is bij de stoomloc geen oude koppeling meer gebruikt.
mvg
 

yahotoys

New member
Bedankt
voor het bericht Betreffende mijn vraag over de koppelingen ik zal in de mikado eens gaan kijken welke soorten ik heb met welke onderdeelnummers
 

yahotoys

New member
ik heb een doos met oude koppelingen gevonden en probeer die te herleiden naar periode en Artikel/Bestelnummer nummer teneinde ze duidelijk te kunnen herleiden. Ik heb in een van de laatste mikado boeken wel bijvoorbeeld foto's ed gevonden maar geen art. of bestelnummer. Ik kan ze nu terug herleiden naar jaartal dat scheelt al.
Mister TE 35-37 thans
mvg yahotoys
 

te35-37

Well-known member
Bij Ton Jongen of andere onderdelen leveranciers wordt voor de periode 1935-1937 nooit met een nummer gewerkt, maar met het jaartal.
Maar ik ben geen grote Trix Express kenner, dan kun je beter bij Jan Willem, Jan vd slik, xx Aerts en vele anderen zijn. Kom er mee naar de clubdag op zaterdag voor Pasen, dan zijn de grote Trix Express-kenners er aanwezig.
mvg
 

te35-37

Well-known member
Dank Wilem, 'kwas in Milaan toen ik dit schreef en kon niet meer op zijn voornaam komen. Al van jongs af aan probleem had met onthouden van namen..
Vriendelijk groeten,
 
Bovenaan