Expo Houten vandaag

Webmaster

Administrator
Forumleiding
Was er vandaag nog iemand naar de beurs in Houten ?

Ik wel, en het was er echt enorm druk. Maar wel gezellig.

Ed Kegge en Dick Hooijer stonden er ook met Trix Express verkoop.
Bij Dick H. kocht ik nog een doosje Faller boompje.

En bij Rik de Neef heb ik mijn slag geslagen met wat Faller AMS autootjes.

Ook keek ik mijn ogen uit bij de oude huis computers van het 1e uur, die opgesteld stonden bij de HCC.
SX Sinclair, Amstrad, Commodore 64, NewBrain, Schneider, Atari ... Pure nostalgie ! En ik mocht er ook even achter zitten.

Ik maakte met mijn telefoon wat foto's, geen super kwaliteit want ik worstel nog met de instelling van de camera ...





























 

GND

Well-known member
ZIe ik daar ook een RadioShack (Tandy) TRS 80 op de laatste foto ?
Dat was de eerste computer waar ik op stage mee mocht werken.

Op een andere stage ws dat een ITT2020.

De Commodore 64 was mijn eerste eigen computer, met joystick, 2 floppy drives, een matrix printer, een KCS cartridge en een bijna niet gebruikte cassette recorder.

Leuke zijstap, die computers.

Ik was gisteren niet in Houten. :-(
Heel wat gemist zo te zien.
 

te35-37

Well-known member
Heb vanaf 1980 een tafel bij de Modelspoor,ruil'beurs gehad en de verhuizingen van Driebergen naar De Flint in Amersfoort, daarna heel kort ten zuiden van Utrecht en toen naar Houten meegemaakt. Er tot ± 2012 gestaan en toen gestopt, mede door onenigheid met de heer Hopma, die nogal eigengereid handelde, toen ik wel afgezegd had, maar toch moest betalen.
Het werd steeds maar groter en steeds meer Duitsers met nieuwe spullen, die zogenaamd 2e hands waren, maar via de zijdeur bij bijv. Maerklin gekocht waren. Dus steeds meer van die witte dozen, kwam geen einde aan. En zie dat dat nog steeds zo is. Vraag mij af wie al die oude spullen van de jaren 70-99 nog gaat kopen.
Deze beurs, waren ,ruilen altijd een gaat er huilen' opleverde, is een van de oorzaken van het verdwijnen van de modelbouwwinkels in Nederland.

Interessant die historische komputers, heb er nooit een gehad tot 2001, toen kwam er een microsoft en daarna deze appel, wat ook niet alles is.
Heb nog een oude mobile Sony telefoon van ± 2000, waar max 6 ! nummers in het geheugen gezet konden worden.
 

Gleis 3601

Moderator
Forumleiding
Hallo Schwestern,
ich habe immer mal , expo Houten gehört , wußte aber nie das es eine so große Veranstaltung in NL ist ... ich hatte schon mit Marco gesprochen ... ich bin sehr überrascht , so gebündelt für ihr Land.
 
Bovenaan