Bezoek Goppingen op 14-9-2025

Drummen

Member
Afgelopen zondag,14-9-2025, ben ik bij Marklin langs geweest in Goppingen. In de Fundgrube van het Marklineum was best veel keuze in Trix H0, heel veel locs maar ook wagonsets en wagons. Allereerst de museumwagon. Het opmerkelijke was, dat na alle problemen vorig jaar om TE wielen te krijgen, men deze nu zelf aanbood. Niet om om te ruilen, maar om te kopen. Weliswaar Euro 7,50 voor 2 assen, niet niks dus. Maar dat is een hele stap voorwaarts. Tom Jongen is voordeliger. Een van de Kassamederwerkers had nog nooit van Trix Express gehoord.
Daarnaast ook een museumwagon uit 2013; Euro 38,-, waarvan de wielen zonder morren werden omgezet naar TE wielen. Er werden nog meer Museumwagons aangeboden, maar ook aan mijn budget zit een grens.
Toen viel mijn oog op een stapel goederenwagonsets die voor de helft van de prijs waren, omdat 1 wagon ontbreekt. Daar kon men de wielen niet van ruilen, maar elke leverancier van Marklin in Nederland moet dat kunnen, want die hebben meer wielen dan zij. Ik heb nog gevraagd, of hij dat zeker wist, maar hij verzekerde mij dat heel stellig. Dat moet ik dus nog proberen. Als dat niet gaat, dan heb ik weer wat te bakkelijen met Marklin.
Hoewel ik graag naar de opendag in de Marklinfabriek was gegaan aanstaand weekend, waren we vanwege het weer een week eerder in de omgeving van Goppingen aangekomen dan gepland. We wilden niet zo lang op die camping blijven; voor dit jaar hadden we genoeg Duitsers en Duitsland gezien. Wat campings betreft prijst Duitsland zich uit de markt. In de Algau is het minimaal 50 euro per nacht, in de wat minder populaire gebieden is het 40 euro. In Frankrijk waren we toch heel wat minder kwijt, rond de 30,- a 35,- euro. Dus volgend jaar korter naar Duitsland, maar dan gericht op de open dag van de Marklinfabriek.

Bijlagen

GND

Well-known member
Wij waren er in onze 'zomer'vakantie afgelopen mei. Bij de 2e keus heb ik de VW container wagons gekocht. Ik heb geen idee waarom het tweede keus was..
Omdat ze geen TE wielen hadden, heb ik die in Nederland aangeschaft.

We vonden het enorm leuk. Bij de catering werd er perfect rekening gehouden met de notenallergie van onze nazaat. Meer gekocht dan we can plan waren....

In dezelfde vakantie ook bij Noch in Wangen geweest.

Hieronder de foto van de VW wagon.
20250527_120950.jpg20250527_124711.jpg

Drummen

Member
Die waren er ook nog in grote getale. Heel veel NS dubbelstock wagons in H0. De wielen had je zo om kunnen laten ruilen bij de balie van de Fundgrube. Ze beweren niet alle Trix Express wielen te hebben. Vreemd voor een fabriek, die deze wagons verkoopt. Ook werd mij verteld, dat ik de Trix H0 wielen bij elke Marklin Store in Nederland onder vertoon van de bon om kan laten ruilen voor TE wielen omdat de Marklin store meer soorten TE wielen heeft dan het Marklineum. Heel vreemd, maar ik ga het testen.

Drummen

Member
Ga dan met de wagons en je aankoopbon naar een marklin store in de buurt. Dan kun je volgens marklin gewoon de wielen laten omruilen. Iets voor een volgende keer.
Sinds 6 jaar heb ik een partner, die helemaal Duitsland minded is. Alleen wil ze niet mee naar het Marklineum, daar vindt ze niets aan. Bij mij lopen alle wegen in Duitsland over Goppingen. Dus ik heb nu al 6 museumwagons op rij, allemaal met TE wielen.
Vlak bij Goppingen zit een redelike camping in Aichelberg. Maar 23 km naar Goppingen.

Bovenaan