Meteen bij het uitbrengen van de Duitse zwarte versie, kwam er ook de groene Engelse versie. Op de tender werd daar Twin Express gedrukt, wat echter niet naar de zin van Stefan Bing was. Daar alle locs in Duitsland gebouwd werden, werden daar toen al snel met de hand de ,WIN' in ,RIX' overgeschilderd, wat duidelijk op de tender te zien is. De locs werden in Engeland van kleur voorzien en dan samengebracht in de sets. Vandaar dat er kleurverschil is tussen de loc en de tender. Let op het gestempelde ,foreign' op het lochuis i.v.m. de export.
Dat Twin-treinsysteem was in 1933 uitgevonden door de technische ontwerper Siegfried Kahn. Daar ik niet begrijp hoe je met doorverbonden wielen toch onafhankelijk met 2 treinen via de 3 sporen kunt rijden, ga ik dat bij de echte kenners als Garry L. en Peter B. navragen.
Voor meer informatie lees de bladzijdes van de TTR geschreven door Garry Lefevre.
Bij de loc kwamen bijpassende groene wagens, waarbij de bagagewagen het zelfde gladde dak als die van de personenwagen kreeg.
Komen op een aparte foto.
Dat Twin-treinsysteem was in 1933 uitgevonden door de technische ontwerper Siegfried Kahn. Daar ik niet begrijp hoe je met doorverbonden wielen toch onafhankelijk met 2 treinen via de 3 sporen kunt rijden, ga ik dat bij de echte kenners als Garry L. en Peter B. navragen.
Voor meer informatie lees de bladzijdes van de TTR geschreven door Garry Lefevre.
Bij de loc kwamen bijpassende groene wagens, waarbij de bagagewagen het zelfde gladde dak als die van de personenwagen kreeg.
Komen op een aparte foto.
Laatst bewerkt: