20-55's van 1936 en 1937

te35-37

Well-known member
Hierbij de opvolger van de 20-52, die al in 1936 uitkwam. Nog steeds dun chassis.
Op verzoek van Bassett Lowke nu wel wielen met spaken in plaats van de schijfwielen, alsmede een betere bevestiging op de assen. Ook de schroef voor het tussentandwiel werd aangepast.
Bovendien zijn deze in tegenstelling tot de schijfwielen geïsoleerd van de assen, waardoor het ,Twin-Trix' systeem kon werken. Bij de schijfwielen is het wiel direct zonder isolatie op de as geplaatst, waardoor beide buitensporen electrisch met elkaar verbonden zijn en er dus geen 2 treinen onafhankelijk van elkaar kunnen rijden.

Daarnaast de versie met de 1937 koppeling, waarbij een vorige eigenaar de koppelingsbevestiging op een handige wijze aangepast heeft.
Destijds was het moeilijk om verf altijd in de zelfde kleur aan te kopen. Daarom kunnen er kleurverschillen zijn, met name in de dakkleur. Bovendien kan ultraviolet licht tot verkleuring leiden.

fullsizeoutput_63cf.jpegfullsizeoutput_63d0.jpegfullsizeoutput_63d1.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan