Knutseldag Leusden 21 okt 23

te35-37

Well-known member
Na dialoog met Wim Aerts zal ik op de knutseldag van 21 okt 23 aanwezig zijn met 1935 TE-materiaal om dat in werkelijkheid te kunnen aanschouwen:
20/51 de DR en Engelse versie van de 20/51 alsmede de aangepaste 20/51 versie met spaakwielen, maar 1935 tender en koppeling, 20/52 beide versies, 20/53 ter vergelijking, de tot Belgische loc omgeschilderde 20/55.
Ook 2 en 4-assige personenwagens en de goederenwagens van dat jaar.
Wie weet tot ziens aldaar.
Zie ook het magazine nr 3 en het komende nr 4 voor meer info.
 
Laatst bewerkt:

GND

Well-known member
Op de website van Wim Aerts, TE-Knutseldag-in-Soest, staat het onderstaande vermeld:


Zaterdag 21 oktober 2023 wordt de jaarlijkse traditionele Trix Express Knutseldag georganiseerd.
Deze dag wordt gehouden in het gebouw Maxima’s, Maximaplein 7, 3832 JS te Leusden.
De tafels voor de exposanten zijn geheel gratis, evenals de koffie en thee met koeken; deze worden verzorgd door onze penningmeester Bert Brinkhorst.

  • Voor het opbouwen van de zaal gaan we om 10.00 uur open.
  • Vanaf 11:00 geopend voor bezoekers of donateurs en sluiting is gepland om 16.00 uur.

De deelnemers voor de knutsel leden contactdag zijn:

  • Arie Bax: is er ook met een goed humeur laat hij weer enkele pareltjes eigen bouw modellen zien
  • Eric Den Hamer: laat enkele vooroorlogse 1935 B lok’s 20/51 in Engelse en Duitse versie zien en de ELLOK 20/52 en de 20/55 in verschillende vreemde uitvoeringen, waaronder de Belgische uitvoering en de Londen Transport en deze met wagons
  • Gert van der Vaart: met zijn prachtige serie kleur varianten van het rangeer lokje V 36
  • Hans Dupont: Gaat weer onderhoud plegen aan zijn C lok’s wat ook zeer leerzaam is voor de bezoekers.
  • René Jansen Venneboer: laat de fraaie RUCO seinen en verlichting zien en voor alle technische hulp verlening en uitleg bij wisselstroom modellen van Trix Express & TTR.
  • Sander Nijeboer: voor al uw trafo problemen zoals bijvoorbeeld de brommende groene metalen trafo en andere defecten van uw trafo’s. Maar nieuw is nu ook zelf repareren onder begeleiding.
  • Yke Kemp & Jan Weeda: met hun vernuftig baantje waar gecombineerd rijden van digitaal en analoog is te zien en een eigen aanpassing ombouw van de VT 75 railbus
  • Jan van de Slik: voor al uw andere technische vragen en onderdelen. De specifieke onderhoud onderdelen zijn aanwezig zoals plastic bandjes, slepers, lampjes, koolborstels, koppelingen en dergelijke. En nieuw nu zelf sleutelen onder toezicht
  • Paul Hillenaar: demonstratie VT 50 railbus met led verlichting en bij de personenwagens geen sleper meer nodig
  • Wim Aerts: voor zelfredzaamheid bij onderhoud & reparaties van gelijkstroom Trix Express modellen BR 80, BR 01, V 36, V 100, V 200, E 10 etc, dus kortom: neem uw defecte locomotief maar mee en eventueel zijn van diverse modellen reserve onderdelen aanwezig.
 

GND

Well-known member
Hallo Eric,

Ik kijk er naar uit om de kerk te horen spelen.

Met vriendelijke groet,
Willem
 

te35-37

Well-known member
Hier ligt het dan: de 1935 productie met enkele aanvullingen, de tekst ter uitleg hierbij:

TRIX EXPRESS MODELLEN 20/51 EN 20/52 EN HUN VARIANTEN
1935
20/51 STOOMLOCS DEUTSCHE REICHSBAHN

-1- SCHIJWIELEN , TENDER MET METAALSTUKJES GEVULD
-2- SPAAKWIELEN, TENDER IDEM
-3- SPAAKWIELEN, TENDER MET KLEIN GEWICHT
20/51E STOOMLOC IN ENGELSE VERSIE MET SCHIJFWIELEN EN TENDER GEVULD MET STUKJES

20/52 ELOK GEBASEERD OP DE E18/19 VAN 1935, DIE TOEN NOG IN ONTWERPSTADIUM WAS
-1- SCHIJFWIELEN, KOPPELING MET GESCHROEFDE PLAATJES
-2- SCHIJFWIELEN, KOPPELING MET ZWARTE BEUGEL VASTGEHOUDEN DOOR BUFFERS

20/55LT ELOK VERSIE LONDON TRANSPORT 1937 MET BIJBEHORENDE WAGENS
Deze trein reed in London ondergronds en buiten London bovengronds OP middenrails zoals Trix Express

20/52B ELOK VERBELGIEST EN LAMPEN AANGEBRACHT, HEEFT (GEBROKEN) DUN CHASSIS, DUS VAN 1935 OF '36.

TER VERGELIJKING VAN DE DOORGEVOERDE SCHAALVERGROTING ten opzichte van de 20/51 en 20/52 de 20/54 VAN 1936

PERSONENWAGEN 1935
: ZOWEL MET GLADDE DAKEN ALS DAKEN MET 3 LUCHTERS:
- 4 ASSIGE PERSONENWAGENS DEUTSCHE REICHSBAHN
- IDEM COMP. INTERNATIONAL DE WAGON LITS
- IDEM VOOR ENGELSE STOOMLOC
- 2 ASSIGE PERSONENWAGENS DEUTSCHE REICHSBAHN

2-ASSIGE GOEDERENWAGENS 1935 EN 1936 (= de lange dubbele, ongekoppelde houtwagens)
BIJ DE BANANEN- EN DE TUCHER BIERWAGEN ZIJN TER VERGELIJKING DE VERSIE 1935 EN 1937 ONDER ELKAAR TE ZIEN

Ook nog reclame voor dit forum gemaakt.

En de kerk was ook te horen, wanneer mijn buurman 2 tafels verderop niet zijn digi-stoomloc met geluid liet rijden.

Willem, leuk dat wij elkaar weer ontmoet hebben, nu weet je hoe de WIAD kerk klinkt.

fullsizeoutput_6a5b.jpegfullsizeoutput_6a5c.jpegfullsizeoutput_6a5d.jpegfullsizeoutput_6a5e.jpegfullsizeoutput_6a5f.jpegfullsizeoutput_6a60.jpegfullsizeoutput_6a63.jpegP1070579.JPG
 

GND

Well-known member
Na het tuinwerk, het z.g sloten, kon ik gelukkig nog even langs komen. We hebben de kerk gehoord!
Sorry dat we niet eerder konden komen.
Het was weer goed om even met je te kunnen praten.

Met vriendelijke groet,
Willem (a.k.a. GND)
 

te35-37

Well-known member
Je was toch mooi op tijd in de middag, hoe zo laat, niet erg hoor. Zal er eind november ook weer zijn, jij ook?

Ga nog proberen dat andere kerkluidwerk beter aan de gang te krijgen. Zal er nog een foto bij het toebehoren van gaan zetten.

Hier nog het E-Adres van het Vlaamsverkeerscentrum, je weet maar nooit (maar Wallonie heeft een eigen E-webstek en Brussel ook, kan die ook geven):

Hartelijke groeten,
Eric
 

GND

Well-known member
Het zijn fraaie foto's.
We hopen er ook weer bij te zijn op de komende clubdag .

Met vriendelijke groet,
Willem
 
Bovenaan