groot Jugendstil/Art Nouveau gebouw van...

te35-37

Well-known member
Hierbij eerst de foto van een groot Jugendstil/Art Nouveau gebouw. Wie herkent het? Waar staat het? Hier alvast de bouwdoos.
Vollmer richtte zich in de jaren 50 en 60 vooral op toebehoren van technische aard, geen huizen of station. In de jaren 70-80 kwam daar verandering in. Na eerst gewone woningen kwamen de vakwerkhuizen en daarna begin jaren 80 deze Architectuur lijn, zie catalogusplaatje.

fullsizeoutput_1509.jpegfullsizeoutput_646c.jpegfullsizeoutput_646e.jpeg

fullsizeoutput_6477.jpeg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: GND

GND

Well-known member
Hoi Eric,

Dit lijkt op Duitsland ?

Met vriendelijke groet,

Willem (a.k.a. GND)
 

te35-37

Well-known member
Hallo Willem,
Jugenstil vind je in Belgie, Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Italie, Duitsland, Zwitserland..tot in Polen, Hongarije en Rusland toe.
Dus Duitsland kan, maar klopt niet.
Vriendelijke groeten,
Eric
 

GND

Well-known member
En ik dacht een verkeersbord met Anlieger Frei te zien, vandaar mijn Duitse idee. Eerst dacht ik nog aan Engeland tot ik dat verkeersbord zag.

Met vriendelijke groet,
Willem
 

te35-37

Well-known member
Je bent wel warm Willem, let op die fontein, die hebben ze ook in Duitsland en in..
Vriendelijke groeten,
Eric
 

GND

Well-known member
Hi Eric,

Ik vind dit soort zoekplaatjes wel leuk.

Dus, waar spreken ze nog meer Duits ?
Zwitserland, Noord Italië en Oostenrijk.
De Anlieger Frei borden zien er in Italië anders uit. Dus geen Italïe (Zuid Tirol).

Nu had je het in een ander draadje over een tramhalte in Basel.
Daar ben ik wel eens geweest voor mijn werk. Het centrum van Basel niet gezien, maar wel de trams.
En op je foto zie ik tram bovenleiding.
Verder gaan zoeken en in Basel moet het zijn.


De vismarkt ?

Met vriendelijke groet,

Willem
 

te35-37

Well-known member
Inderdaad Basel: rechts is de Spiegelgasse, voor ons de Fischmarkt en links de Marktgasse waar de trams rijden.
Vollmer omschrijft het gebouw als ,Romanties cafe/restaurant', maar nu is het gebouw in minder romanties gebruik door het Finanzdepartment.
vriendelijk groeten,
Eric
 
Bovenaan