Pola Quick B 559 Cafe Seeblick.

Webmaster

Administrator
Forumleiding
Ik heb in de loop der jaren 4 Pola Quick B 559 bouwdoosjes bij elkaar verzameld, ook wel bekend als "Cafe Seeblick".
Een echte Pola Quick klassieker, in het programma van begin jaren 60 (1961 ?) tot in de jaren 90
De kit verscheen in verschillende kleuren, zoals met een rood dak, grijs dak, met een blauwe, creme of bruine balkonvloer, en ook de grondplaat in verschillende kleuren, verschillende stijl van de parasols en tafels en stoelen, enzovoorts enzovoort ...

Eigenlijk laat ik dit soort bouwdoosjes het liefst ongebouwd, maar omdat ik er toch meerdere heb toch maar besloten er één te bouwen.

Enkele onderdelen heb ik voorzien van een likje verf en in één vensterbank heb ik wat bloemen aangebracht en tenslotte wat klassieke Preiser figuren toegevoegd.

Al met al ben ik wel redelijk tevreden met het resultaat.
Voor de foto's kon ik het niet laten om wat AMS toe te voegen. :)

Groet,
Marco
















 

Webmaster

Administrator
Forumleiding
Van de verschillende doosjes, vind ik de 1e versie in de Quick doos wel het leukste en mooiste.

De gelijkenis van de Quick dozen van begin jaren zestig , met de 60er jaren Faller dozen is opvallend.
Beide merknamen zijn in geel gedrukt op een zwarte ondergrond.
En dan nog het gebruik van de gele en rode kleuren op de doos en de afbeeldingen op de zijkanten...
Iemand probeerde Faller na te apen. :)

Ook het knipvel met gordijnen vind ik geweldig.

Marco








 

te35-37

Well-known member
Met mijn architecten/stedbouw-opleiding van de jaren 68-74 (dus nog ouderwets met tekenen en zelf rekenen) sta ik verbaasd over die enorme overkraging van dat balkon zonder steunpaal! Daar kunnen ze bij die bouwers van de HSL-viadukten nog een puntje aan zuigen.
Er zijn 2 Faller villa's nr 252 en 253 waar ik aan moet denken, zal zien of ik die kan opduiken.
 

Webmaster

Administrator
Forumleiding
Met mijn architecten/stedbouw-opleiding van de jaren 68-74 (dus nog ouderwets met tekenen en zelf rekenen) sta ik verbaasd over die enorme overkraging van dat balkon zonder steunpaal! Daar kunnen ze bij die bouwers van de HSL-viadukten nog een puntje aan zuigen.
Er zijn 2 Faller villa's nr 252 en 253 waar ik aan moet denken, zal zien of ik die kan opduiken.
Erg onrealistische overkragingen kom je bij meer modelhuisjes tegen.
Bijvoorbeeld bij mijn favoriete Faller model B-215.
Het bovendeel van het panorama cafe rust op 2 zuiltjes maar hangt zo ver over, dat dit in werkelijkheid nooit zo zou kunnen bestaan.

Op FAM zag ik jaren geleden dat een zekere Frank daarom zijn B-215 had aangepast, en het bovendeel wat meer in het middel geplaatst heeft. En gelijk ook maar eventjes verlichting heeft ingebouwd in het roterende firma symbool.
Zo enorm mooi !!
En deze Frank was ook niet te beroerd om uit te leggen hoe hij de roterende verlichting voor elkaar gekregen heeft.

Zie hier: https://www.altemodellbahnen.de/t38566f78-Faller-B-Gasolin.html#msg358007

Marco
 

Wim Aerts

Member
Ik heb in de loop der jaren 4 Pola Quick B 559 bouwdoosjes bij elkaar verzameld, ook wel bekend als "Cafe Seeblick".
Een echte Pola Quick klassieker, in het programma van begin jaren 60 (1961 ?) tot in de jaren 90
De kit verscheen in verschillende kleuren, zoals met een rood dak, grijs dak, met een blauwe, creme of bruine balkonvloer, en ook de grondplaat in verschillende kleuren, verschillende stijl van de parasols en tafels en stoelen, enzovoorts enzovoort ...

Eigenlijk laat ik dit soort bouwdoosjes het liefst ongebouwd, maar omdat ik er toch meerdere heb toch maar besloten er één te bouwen.

Enkele onderdelen heb ik voorzien van een likje verf en in één vensterbank heb ik wat bloemen aangebracht en tenslotte wat klassieke Preiser figuren toegevoegd.

Al met al ben ik wel redelijk tevreden met het resultaat.
Voor de foto's kon ik het niet laten om wat AMS toe te voegen. :)

Groet,
Marco
















 
  • Leuk
Waarderingen: GND

Wim Aerts

Member
Jazeker mooi gedaan en leuk die oude Quick (Pola) bouwdoosjes heb ik
vroeger ook gehad maar ik vind de houten huisjes van bijvoorbeeld RS of Creglingen en Faller mooier.
1707226379470.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan