Was dat weekeinde in Meiningen bij het Dampflokwerk voormalig RAW Meiningen, waar ik ,Ehrenlokführer' werd op de Br 50!
Zo'n rijdt je met één hand en wel de linker. Veel gevoel en weinig kracht was de les.
Reden elk voor 40 euri's 250m terug en heen.
Indien gewenst kan ik er wat foto's van plaatsen.
Ook nog de rondleiding in het werk gevolgd: het blijft verbazingwekkend hoe je beginnend met schroeven, moeren en plaatstaal die enorme locs kunt maken. Er worden nu o.a. de ketels van een br 01 en br 03 hersteld/herbouwd.
mvg,
Eric
deel 2 van de plaatjes.
Er wordt naast normaalspoorlocs ook een smalspoorloc onderhanden genomen.
Er worden nu ook sneeuwruimers gebouwd, mijn vrouw is 1m60.
De Adler reed ook, ritje meegemaakt: dat moet toen t.o.v de postkoets (liedje Hoog op de gele wagen) een enorme comfort verbetering geweest zijn, al zat je zelfs op houten banken.
De ketel met de mooie tekening is van een 01.
Nog veel meer foto's op :
bilder dampflokfesttage meiningen 2023en ook op youtube
GAAF, zo deze machinerie te zien. Niks meer aan doen...EEN grote snoepwinkel. Leuke verschijning bij zo'n enorme sneeuwploeg.
Bedankt voor de kijkerstip, ga ik zeker doen!
Hans, om er tijdens dat eerste weekeinde van september te zijn: voor een hotel moet je nu al boeken heb ik gehoord van vaste bezoekers, want er zijn daar maar kleine steden met kleine hotels.
Is er erg schoon, geen vuil water, pfas of fijn stof.
Is altijd het eerste weekeind in september.
Heb nog wel foto's van de machines om staal te rollen en wielen af te draaien ed..
Er is ook elke zaterdag van de maand om 10 uur een rondleiding, waar je je niet voor op hoeft te geven en die kost ± 6 euro.