Trix Express 20-58 eerste uitvoering in 1937

te35-37

Well-known member
Hierbij de eerste versie uit 1937 van de diesel met Adelaar ook in een kartonnen doos zonder rood papier.
Het model is afgeleid van de Engelse diesel, die daar bedacht was, door het motorstel van een motordraaistel en een schakeldraaistel te voorzien verbonden door een metaal raamwerk.
Dit stel heeft voor 2 rode lampen en een witte in het midden, wat op de foto niet te zien is.
Dat werd snel aangepast naar 2 witte lampen en een rode in het midden.
De wielen zijn echter zo glad en het stel zo zwaar, dat om de aanhanger te trekken er slipbandjes om het motorstel moeten.

fullsizeoutput_6873.jpegfullsizeoutput_6874.jpegfullsizeoutput_6875.jpegfullsizeoutput_6876.jpegfullsizeoutput_6877.jpeg
 
Laatst bewerkt:

te35-37

Well-known member
De stekkerverbinding voor de koplampenschakeling werd snel aangepast: van een dun draadje met -toen gebruikelijk -textiel omwikkeld draad door een stekker aan 2 kanten. Ook voor de productie was dat een vereenvoudiging, daar er nu de zelfde koppen voor motor en bijwagen gemaakt konden worden.
Hier op de foto rechts de motorwagen, dan de kop met de draad met daaraan de stekker en dan links de aanhangwagen in de uitvoering met 2 stekkergaten zoals dus op de motorwagen.

fullsizeoutput_68b5.jpeg



-
 

Kadoelen

Well-known member
Over de gladde wielen: ik heb een paar weken geleden 'Bullfrog Snot' ontdekt. Met dit spul kan je een laagje plastic op het loopvlak aanbrengen, waardoor het als slipbandjes werkt. Ik heb t bij mn batterijlocje en een E94 gedaan. Lijkt meer grip te geven, maar heb nog niet veel er mee gereden.
 
Bovenaan