Trix 24077 Museumswagen 2006

MarcoTrix

Active member
Ik ben in het bezit van een Trix 24077 Museumswagen 2006, is deze om te bouwen naar Trix Express? De wagen beschikt over NEM schachten.
De koppelingen van Trix 66733 (Trix Express-Umrüstset) passen wel, maar de wielen niet.
Naar mijn mening is het een kwestie naar de juiste wielen zoeken, en ik zou deze wagen kunnen inzetten op mijn Trix Express baan (..... Set A 1303).

Bij voorbaat dank voor uw deskundig advies ;-)

Drummen

Member
Stel je vraag aan Tom Jongen, trixexpress@hetnet.nl
Meet met een schuifmaat de lengte van de as en de diameter van het loopvlak op, kijk of de aspunt spits of staafvormig is. Mail deze informatie naar hem en hij heeft wel of niet een TE variant die past. De mogelijkheid bestaat, dat door de grotere flens het wiel tegen de bodem aanloopt, dan moet je daar wat plastic weghalen, tot het wiel vrijloopt. Suc6.

MarcoTrix

Active member
Deze wagen is (helaas) niet te verbouwen. De Trix Express wielen lopen niet tegen de bodem aan, maar tegen het mechaniek van de kortkoppeling.

Drummen

Member
Helaas, ik heb geen idee, hoe de onderkant er uit ziet. Je kunt niet iets van het mechaniek weg slijpen?

MarcoTrix

Active member
Het is een Museumswagen, en daaraan ga ik niet rommelen. Als het een regulier productiemodel is heb ik daar niet zoveel moeite mee.

Laatst bewerkt:
Bovenaan