Playcraft B393 Thatched Cottage

MarcoTrix

Active member
Playcraft B393 is een typisch Engels huis met een rieten dak, met afvoerpijpen langs de buitengevel. Na het faillissement van Playcraft kan ik dit huisje wel terugvinden bij Pola, maar niet bij Jouef. Het duikt echter wel op bij Hornby, en dit huisje zal op een engelse treinbaan niet misstaan. Tegenwoordig wordt het door Faller (131322) uitgebracht, die mijn inziens iets te ver is gegaan met het vereenvoudigen van dit model. De bodemplaat is achterwege gelaten, maar ook de afvoerpijpen die buitenom lopen en het dennenboompje. Er is ook niet voorzien in een nieuwe bodemplaat, zodat het lichtmasker er zo onder vandaan valt.

Ik plaats de foto van mijn huisje op een later tijdstip, omdat ik niet over het originele huisje beschik. Op de beurs in Houten vond ik er wel één, maar die was in elkaar gemonteerd met montage-kit..... Dit huisjes heb ik voorzichtig gescheiden van de bodemplaat, en de bodemplaat is inmiddels helemaal schoongemaakt. Daarop komt het bouwpakket van Faller. Dan krijg je een aardige reconstructie van Playcraft B393, echter zonder de afvoerpijpen. Tot slot komt het boompje er ook nog op.

Laatst bewerkt:

MarcoTrix

Active member
Mijn huisje is een reconstructie van Playcraft B393, opgebouwd uit een grondplaat van Pola en Faller 131322. Voordeel is wel dat ik nu een lichtmasker heb. De afvoerpijpen aan de buitenkant ontbreken, op de komende beurs in Houten ga ik kijken of ik nog de originele dennenbomen kan vinden.

Bovenaan