Maten Trix Express wielen

MarcoTrix

Active member
Is er een overzicht van de maten van Trix Express wielen die Märklin nu verkoopt? Märklin vermeld het helaas niet op zijn website.

Hans Shunter

Active member
Hallo Marco,

Een uitgebreid assortiment Trix Express wielen vindt je o.a. op www.ebay.de Zoek op trix express radsätze. Trix Express wielen hebben Nädel- of Zapfenlager. De benodigde wielmaten vindt je terug in de Trix Express catalogi in de beschrijving van de betreffende personen- en goederenwagons.

Mvg. Hans

Laatst bewerkt:

MarcoTrix

Active member
Dus moet je ook weten wat de maten van de Märklin wielen zijn.....
Ik heb de vraag aan Märklin Service voorgelegen.

Laatst bewerkt:

Hans Shunter

Active member
Hoi Marco,

Nee, waarom moet ik dat ook weten? Märklin wielen zijn voor wisselstroom (AC) en zijn dus volkomen onbruikbaar voor het gelijkstroom (DC) systeem voor Trix Express... Märklin heeft ongetwijfeld DC wielen voor o.a. Trix h0 en in mindere mate Trix Express, waarvan ze sinds 1997 eigenaar zijn. Trix h0 wielen zijn vanwege hun afwijkende afmetingen weer ongeschikt voor Trix Express. Wagons met Trix h0 wielen ontsporen door over wissels en kruisingen van Trix Express rails te rijden. Ik ben benieuwd naar de reactie van Märklin...

Mvg Hans

• Leuk
Waarderingen: GND

MarcoTrix

Active member
Ik zal de vraag even duidelijker specificeren: Märklin maakt de volgende wielen voor Trix Express:
Art.Nr. E258259
Art.Nr. E33339010
Art.Nr. E33340009
Art.Nr. E33357811
Art.Nr. E36660700
Art.Nr. E36669300
Van deze wielen wil ik de maten weten.

• Leuk
Waarderingen: GND
Bovenaan