2-rail Trix Twin ?

Webmaster

Administrator
Forumleiding
Ik heb deze rails ook nog niet eerder gezien. Wat opvalt is dat de rails glad zijn zonder dwarsliggers/bielzen..
Het is niet de bakeliet Trix Express / TTR rails.
Ik dacht eerst dat het de Rokal (TT) bakeliet 2 rail was, of bakeliet rails van WESA Liliput, maar die zijn het ook niet.

Maar welke rails het dan wel zijn ? Joost mag het weten...

Marco

Drummen

Member
Er wordt geen data gegeven, zoals de breedte van de rails of de gegevens van de transformator. Ook had wat beter in beeld gebracht mogen worden, hoe de rails er in detail uitzien. Het lijkt op de bakeliet rails van trix, maar de koppellip zit maar aan 1 kan van de railt. Ik ben geneigd te geloven wat er in de comments staat, nml dat het voor de zwitserse markt gemaakt is en dat het waarschijnlijk niet uit een Trix fabriek komt. Ook vind ik de uitvoering vsan de lok te blikkerig en niet beantwoorden aan de degelijkheid, die wij van Trix gewend zijn. Die hadden in 1935 al een schakelrelais en hier wordt de omschakeling gadaan door de stroomafnemer heen en weer te bewegen. De koppeling lijkt niet Trix, tenminste, ik heb dit nooit bij Trix gezien.
Die Dawn heeft leuke filmpjes op Youtube staan. Zij brengt allerlei treinbeurzen in beeld. Zij heeft ook al eens in beeld gebracht, dat in GB de interesse van de jeugd in treinen behoorlijk groeiende is, dus er is hoop voor de modelspoorhobby

• Leuk
Waarderingen: GND
Bovenaan