2 groten kerken van RS met speelwerken nrs 6486 en 6487

te35-37

Well-known member
Na de korte tijd dat de 1952 verkocht werd, was er een tijdje geen klokgelui bij RS. Maar in 1954/55 kwam eerst de moderne kerk nr 6487 , die volgens mij in Creglingen staat. In 1956 de kerk nr 6486op een verhoging - want anders paste het klokgelui-werk er niet in.
Hierbij plaatjes van beide kerken. De speelwerken zijn dus Distler motoren die op 1,5 volt draaien. Ze maken wel nogal lawaai bij het anker, niet bij de tandwielen. Heb al geprobeerd met schuimrubber dat motorgeluid te dempen, maar is nog niet gelukt.
De 2 batterijen van 1,5 volt zitten parallel boven elkaar en door het (poppehuis) stekkertje of in het ene of in het andere gat te steken neemt de motor of van de ene of van de andere batterij de stroom.

Per 1-1-57 werd RS overgenomen door Walter Preh ( Dr. R.Spitaler was inmiddels overleden en zijn dochter die het bedrijf al sinds de verhuizing naar Bad Kissingen leidde, had er blijkbaar geen zin meer in ) en hij nam beide modellen meteen uit de productie. Dus de kerk met de 2 torens is vrij zeldzaam, alhoewel ik de modernere kerk veeeel minder aangeboden zie.
Zo , dit is mijn 300ste bericht !!!

fullsizeoutput_6acf.jpeg
fullsizeoutput_6ad0.jpeg
P1070773.JPGP1070774.JPGP1070775.JPGP1070776.JPGP1070777.JPG
fullsizeoutput_6acb.jpegfullsizeoutput_6aca.jpegfullsizeoutput_6aca.jpeg
 

Bijlagen

Laatst bewerkt:

Wim Aerts

Member
ooohhh Eric wat een prachtige kerken van RS en vooral die met 2 torens kostbare spullen en ik zag afgelopen TE Clubdag Dik Hooyer met een prachtige bungalow die hij mij showde
 
Bovenaan