Voor de oorlog moest TTR contractueel van Trix Duitsland complete locs afnemen. In Engeland werd dan de kap eraf gehaald en het onderstel voor een Engels Trixmodel gebruikt. Na de oorlog werden de bewaarde kappen voorzien van een inmiddels in Engeland bij TTR gemaakt onderstel met zwarte wielen voorzien en in 1948 naar Zwitserland geëxporteerd (bron gele TRIX boek blz 39).
Een voorbeeld daarvan is de 20-55 die tot Belgische lok omgebouwd werd: die loc heeft een TTR onderstel met zwarte wielen.
In de eind jaren 50 is er toen voor de Zwitserse CO-OP bij Trix Nurenberg een serie met gelijkstroommotor en rode wielen gemaakt.
Om kosten te sparen waren de gele raamranden verdwenen. Allemaal wel heel erg goedkoop ook wat de verpakking betreft.
Hierbij zo'n COOP-setje, waarvan ik de loc nog van zijn dakstroomafnemers moet hervoorzien.
Ga het artikel van Cees van den Brink over de COOP sets hieronder erbij zetten.






Een voorbeeld daarvan is de 20-55 die tot Belgische lok omgebouwd werd: die loc heeft een TTR onderstel met zwarte wielen.
In de eind jaren 50 is er toen voor de Zwitserse CO-OP bij Trix Nurenberg een serie met gelijkstroommotor en rode wielen gemaakt.
Om kosten te sparen waren de gele raamranden verdwenen. Allemaal wel heel erg goedkoop ook wat de verpakking betreft.
Hierbij zo'n COOP-setje, waarvan ik de loc nog van zijn dakstroomafnemers moet hervoorzien.
Ga het artikel van Cees van den Brink over de COOP sets hieronder erbij zetten.






Laatst bewerkt: