22 november 2e virtuele clubdag.

Webmaster

Administrator
Forumleiding
Zoals op de website van Ronald te lezen, wordt op 22 november as de 2e virtuele clubdag georganiseerd, zie onderstaande screenshot van de site van Ronald.



Ook bij de 1e virtuele clubdag heeft het forum 'virtuele ondersteuning' aangeboden, maar dat zag de Stichting toen niet zitten.

Ik hoop nog steeds dat het forum kan bijdragen aan het welslagen van de virtuele clubdagen.
We kunnen dit net als onze Duitse forum buren (forum Historische Modellbahnen) doen met een mooie virtuele zaalindeling, waarop je kan doorklikken naar de diverse youtube filmpjes of websites. Zoals hier te zien bij onze Duitse buren: LINK
 

GND

Well-known member
Ik heb genoten van deze virtuele clubdag. Ik heb mooie banen en mooi materiaal voorbij zien komen.
Helaas wel weinig 'tijd' voor gesprekjes.
Nu maar goede hoop houden dat we in 2021 weer fysiek bij elkaar kunnen komen.

Cheers,

Willem
 

Webmaster

Administrator
Forumleiding
Ja.

Wel heel jammer dat het forum de dag niet kon ondersteunen met een virtuele zaalindeling, dan was het allemaal nog overzichtelijker geweest.

Op de 1 virtuele clubdag (11 april) ontving ik en andere leden van Ronald 's-ochtends de mail "WE ZIJN OPEN", dat was wel een goede reminder.
Dit keer ontving ik zo'n mail niet, waardoor sommige de clubdag misschien toch vergeten zijn.

Ben benieuwd of er nog leden zijn die wat moois gekocht hebben op de clubdag, de aankopen kunnen natuurlijk hier op het forum geshowd worden.
.
Ik zat gister achter een zeer fraaie 20/58 aan op ebay, helaas ging het overbieden in de laatste seconden mis waardoor ik achter het net viste.
 

Webmaster

Administrator
Forumleiding
Huh ?
Ik niet.
Zojuist nog even in mijn spam gekeken, daar ook niet.
Vreemd ...

EDIT: Ik heb het zojuist even aan Joep gevraagd, hij heeft de mail ook niet ontvangen.
 
Laatst bewerkt:

Arie Bax

New member
Ik had s' morgens ook een mail ontvangen, mijn hannover ombouw waren de grijze modellen ook de kraanwagen, maar mijn modellen stonden al op de trix club site.
 
Laatst bewerkt:

Webmaster

Administrator
Forumleiding
Ja die had ik gezien op de site van Ronald.
Echt vak werk, heel mooi. (y) 😍

Wel raar dat ik en Joep dan beiden geen "we zijn open mail" hebben gekregen.
 

Webmaster

Administrator
Forumleiding
Op de 2e viruele clubdag miste ik gister wel de filmpjes van Dik Hooijer en Ronald Geskus en Wim Aerts, alhoewel Wim volgens mij de 1e virtuele clubdag ook al niet mee deed.
 

Webmaster

Administrator
Forumleiding
Zijn jullie wel donateurs dan?
Haha, ja natuurlijk.
Joep al vanaf het 1e uur, hij is echt al heeeel lang lid.
Ik ook, maar ik ben tussendoor ook vele jaren geen lid geweest door een echtscheiding en te druk met werk, ik had een dieren- en aquariumwinkel en nog amper tijd voor de Trix hobby. In 2017 ben ik weer opnieuw lid geworden.
In de jaren 90 hebben Joep en ik samen nog een keer een tafel gehad op de clubdag waar we plexiglas vitrine boxen verkochten.
We hadden op de clubdag een plexiglas buis waar een treintje in pendelde, dit trok veel bekijks, het was ook echt wel een mooi 'object'.
De vitrine boxen waren ook een succes, ik denk dat een paar clubleden deze nog wel hebben. Maar ze waren zo enorm bewerkelijk om te maken. Er zat veel veel zaag, buig, frees en polijstwerk in en het was bijna niet te doen om er echt een productielijntje van te maken.
Sowieso hadden Joep en ik ook gewoon een baan en een gezin ernaast, dus moest het in de weinige vrije tijd allemaal geproduceerd worden.
Ook vonden mijn buren het niet fijn om weekenden lang mee te genieten van het geluid van de frees.
Dus zijn we daar al vlot mee gestopt.

Maar donateur zijn we dus zeker.
 

Arie Bax

New member
Dan weet Ik ook niet waarom jullie geen bericht hebben gekregen, Ik ben ook al meer dan 25 jaar lid/donateur en sta elke clubdag met mijn trix spullen in het midden van de zaal voor de kinderen om een baan te maken, maar de meesten kennen mij wel. En dan nog wat, de berichten van het forum komen bij mij als spam binnen????
 

Webmaster

Administrator
Forumleiding
Ronald Geskus is ook lid op het forum en tevens ook moderator.
Misschien dat hij kan aangeven waarom Joep en ik geen mail van de Stichting ontvingen over de opening van de clubdag en anderen wel.
Ik mag toch aannemen dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen donateurs en ieder welkom op de clubdag is.

En ik weet niet waarom email notificaties van het forum, bij jou in de spam map komen.
Bij mij komen die wel normaal binnen.
Vaak heeft het met de reputatie van het IP adres van de server te maken, maar daar is niets mee aan de hand.
Het kan ook zijn dat het spamfilter aanslaat door de extensie ".express" (omdat deze minder gangbaar is t.o.v. bijvoorbeeld .com of .nl).

Misschien kan je een forum mail als veilig markeren, daarna gaat het meestal goed.

Het forum is sowieso veilig, het draait op de meest veilige (en duurste) forum software die er op de markt is (XenForo) en alle updates worden direct uitgevoerd.
 

Arie Bax

New member
Natuurlijk is het forum veilig, anders krijg Ik daar een melding van, en Ronald is de man die de mailtjes verstuurd. Dus dat zal wel goed komen. O ja Wim Aarts had 2 filmpjes met verkoop.
 
Laatst bewerkt:

Earnyb

New member
Deze heb ik gekocht op de 2e Virtuele Clubdag, een BR 54, ik wil graag van TE alle stoomlocs met tender hebben, ik mis nu alleen nog de BR 38. Verrassend voor mij was dat de motor in de tender zit, dat wist ik niet en voor mij nieuw.


IMG_6543.jpg
 

GND

Well-known member
Deze heb ik gekocht op de 2e Virtuele Clubdag, een BR 54, ik wil graag van TE alle stoomlocs met tender hebben, ik mis nu alleen nog de BR 38. Verrassend voor mij was dat de motor in de tender zit, dat wist ik niet en voor mij nieuw.
Die BR54 ziet er fraai uit.
Veel succes met deze nieuwe aanwinst.

Cheers , Willem
 

Peter

New member
Ronald Geskus is ook lid op het forum en tevens ook moderator.
Misschien dat hij kan aangeven waarom Joep en ik geen mail van de Stichting ontvingen over de opening van de clubdag en anderen wel.
Ik mag toch aannemen dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen donateurs en ieder welkom op de clubdag is.
Ik zie 2 moderators, Drummen en Cees Olgna.
Drummen zal Joop Drummen zijn van de foto in het clubblad.
Dan moet Cees Olgna dus Ronald Geskus zijn en die is niet meer actief op je forum sinds 11 april 2020 dus ik denk niet dat je van Ronald antwoord kan verwachten, lol.
Je andere moderator Joop Drummen is trouwens ook al 4 maanden niet actief op het forum, niet meer aangemeld sinds 11 augustus.
Beetje jammer dat de heren je laten zitten maar het is altijd moeilijk betrouwbaar personeel te vinden, lol.

MVG
Peter
 

Webmaster

Administrator
Forumleiding
@Earnyb,
Mooie lok heb je gekocht.
Ik wist wel dat bij de Arend de motor in de tender zit, maar van deze lok wist ik dat ook niet.
 

Webmaster

Administrator
Forumleiding
Ik zie 2 moderators, Drummen en Cees Olgna.
Drummen zal Joop Drummen zijn van de foto in het clubblad.
Dan moet Cees Olgna dus Ronald Geskus zijn en die is niet meer actief op je forum sinds 11 april 2020 dus ik denk niet dat je van Ronald antwoord kan verwachten, lol.
Je andere moderator Joop Drummen is trouwens ook al 4 maanden niet actief op het forum, niet meer aangemeld sinds 11 augustus.
Beetje jammer dat de heren je laten zitten maar het is altijd moeilijk betrouwbaar personeel te vinden, lol.

MVG
Peter
@Peter,
Moderators zijn geen personeel, het is geen betaalde functie maar gewoon vrijwillig.

Wat je zegt over het niet meer actief zijn van deze heren is mij natuurlijk ook opgevallen, maar ik kan ze niet dwingen. 😢
Het forum is nu met 61 leden nog niet zo heel groot dus ik red het nog alleen.
Maar ik vertrouw erop dat we als forum groeien en eventuele hulp is in de toekomst altijd welkom.
 
Bovenaan