MarcoTrix
Active member
Recentelijk een Trix Express 716 Henschel E10 003 prototype aangeschaft. Wat een ongelofelijk stukje techniek is dit. De locomotief heeft een enorme trekkracht, maar is ook stiller dan mijn stoomlocomotief.
Ik zit echter met één naar probleempje: 1 van de 4 slepers is te kort, met als gevolg dat beide draaistellen wel van de buitenrail stroom afnemen, maar slechts één draaistel van de middenrail. Dat is vooral op wissels merkbaar. De oplossing is simpel: aanschaf van een correcte stroomafnemer. Ik bezit geen gebruiksaanwijzing: wie weet welk onderdeel ik zoek (of heeft er één over?).
Mijn nieuwe aanwinst, een Henschel E10 003. Leuke bijeenkomstigheid, blauw is ook mijn lievelingskleur.
De middelste sleper van één van de draaistellen is te kort. Wie kan helpen of heeft er meer informatie?
Recent in Houten Trix International 52 3733 00 DR Personenwagen aangeschaft, om enige dagen in later in Namen in België een tweede exemplaar te vinden, namelijk Trix 23325. Beide omgebouwd naar Trix Express, en ik denk dat ik beide wagens als vaste stam ga rijden. Dus daar komt een vaste koppeling of kortkoppeling tussen.
Links Trix International 52 3733 00, rechts Trix 23325. Er zitten toch subtiele verschillen tussen.
Mag ik tot slot van harte aanbevelen:
La Boîte à Trains
Rue du Pont 20/22
5000 Namur
België
Enorm rommelig ouderwets winkeltje, maar wat een collectie.... Neem wel de tijd er voor!
Eigenaar spreekt goed Nederlands.
Ik zit echter met één naar probleempje: 1 van de 4 slepers is te kort, met als gevolg dat beide draaistellen wel van de buitenrail stroom afnemen, maar slechts één draaistel van de middenrail. Dat is vooral op wissels merkbaar. De oplossing is simpel: aanschaf van een correcte stroomafnemer. Ik bezit geen gebruiksaanwijzing: wie weet welk onderdeel ik zoek (of heeft er één over?).

Mijn nieuwe aanwinst, een Henschel E10 003. Leuke bijeenkomstigheid, blauw is ook mijn lievelingskleur.

De middelste sleper van één van de draaistellen is te kort. Wie kan helpen of heeft er meer informatie?
Recent in Houten Trix International 52 3733 00 DR Personenwagen aangeschaft, om enige dagen in later in Namen in België een tweede exemplaar te vinden, namelijk Trix 23325. Beide omgebouwd naar Trix Express, en ik denk dat ik beide wagens als vaste stam ga rijden. Dus daar komt een vaste koppeling of kortkoppeling tussen.

Links Trix International 52 3733 00, rechts Trix 23325. Er zitten toch subtiele verschillen tussen.
Mag ik tot slot van harte aanbevelen:
La Boîte à Trains
Rue du Pont 20/22
5000 Namur
België
Enorm rommelig ouderwets winkeltje, maar wat een collectie.... Neem wel de tijd er voor!
Eigenaar spreekt goed Nederlands.