Andere modelspoorweg literatuur van de jaren 60: Elseviers Modelspoorwegbouw pocket

te35-37

Well-known member
Naast De Muiderkring was in de wereld van de pocketboekjes uitgever Elsevier actief voor de modelspoorweg. Die gaf dit boekje Modelspoorwegbouw uit, wat door de snelle ontwikkelingen tussen 1961 en 1969 4 keer herzien werd.
Gaat niet alleen over landschapsbouw, maar over alle aspecten van de hobby: de verschillende systemen, onderhoud, modellen enz.
Achterin stonden reclames van de betrokken firma's, o.a. deze van Trix.

fullsizeoutput_6d04.jpegfullsizeoutput_6d06.jpeg

Webmaster

Administrator
Forumleiding
Dat maakt bij mij veel herinneringen los !
Miniatuur-Autobanen heb ik ook.
Ongeveer 10 jaar geleden heb ik voor de Faller AMS Club Sweden dit boekje vertaald naar het Engels.

Miniatuur Autobanen is in 1965 geschreven door de heer J.J. Hoedeman.
De heer Hoedeman schreef ook vele boeken voor de aquarastiek, welke van een (zeer) hoog niveau waren/zijn..
En waarvan de 6-delige Elseviers Aquariumvissen Encyclopedie van 1968 wel het meest bekend is.
Deze Aquariumvissen Encyclopedie kreeg ik als 10 jarige jongen van een oom en om een lang verhaal kort te maken, maakte dat boekwerk zo'n indruk op me, dat ik mijn verdere leven in de aquaristiek heb doorgebracht, als hobby kweker, als professioneel kweker, met mijn eigen aquariumwinkel enz enz.

Marco

te35-37

Well-known member
Hallo Andy,
Welche allemaal?
Hab den spoorwegmodelbouw mit blaue Hintergrund und auch die Modelbaan thuis mit das Bahnhof Rheden darin.
Buch von Wittwer sollst du warscheinlich haben.
Die mit die Auto's hab ich nicht.
Grüß,
Eric

Bovenaan