Ik gebruik een Esu Lokpilot 5 micro. Er komen ook kop en sluitlampjes in. Wisselend van richting, onderdrukt aan de treinkant. En ook de rangeer verlichting.
Ik heb eea in de decoder al ingesteld, nu komt t priegelwerk met de ledjes en de draadjes.
Dank voor je reactie Willem.
Mijn BR80 stamt uit 1961. Ik heb vandaag de ledjes aangesloten. Vanavond ga ik r weer in elkaar zetten en dan zie ik ook of t lukt of dat ik ruimte tekort kom.
Hoi Willem, de decoder was niet het probleem, maar de ledjes. Ik ga op de clubdag kijken naar passende ledjes.
Ben vanmiddag begonnen met mn V200, heeft al snaar aandrijving en kop en sluitledjes. Maar ik moet wel die ledjes opnieuw bedraden.
Wordt vervolgd,
John
De V200 heeft een motor met vliegwiel en snaar aandrijving. De snaar aandrijving heeft een lage overbrenging. Dit had ik een aantal jaar geleden gedaan om, toen nog analoog, de lok voor deze gigantische wagen te kunnen zetten.
De Schnabelwagen heeft nog de originele 2-rail wielen. En dat ging dus ook mis in de wisselstraat. Zie hier de V200 in actie (op YouTube)
DIGITALISERING BR 80 MET SCHIJFCOLLECTORMOTOR
Ik heb mijn BR 80 met schijfcollectormotor voorzien van een ESU Lokpilot 5 micro. Instellingen volgens de tabel 20 op blz 55 van de Lokpilot 5 handleiding voor de Fleischmann Rundmotor, m.u.v. cv 56 die staat op 150. Krijg hierdoor acceptabel rijgedrag. Van nature schommelen en schudden deze BR80 ers wel, dit krijg je m.i. er digitaal niet uit. Heb verder alleen de frontverlichting behouden met een ledsetje van Digikeijs. Let wel op goed contact van de aansluitingen van de pennen voor de stroomafname. Als deze wat los zitten of makkelijk te draaien zijn, krijg je contactdender en komt het digitaal signaal niet goed aan op de decoder.