F 237 Fallerkerk met luidende klok 1951

te35-37

Well-known member
Hierbij plaatjes van de eerste Faller kerk van 1951 met een luidende klok. Het geluid van de bel had maar een toon, dus eentonig. Er is ook maar één bel in de kerk gemonteerd. Om de klok in beweging te laten komen, was een motor met pulskontakt nodig, die met de zelfde motor als bij de andere Faller modellen gebruikt werd.
Al kwam er al snel de gedeelde bel, waar diagonaal een stift tegenaan sloeg via de magneetpulsen, waardoor er 2 klanken kwamen. Bij de Zwitserse kapel nr 240/41 van Maria Selis van 1953 was dat al zo.
De eerste versie had een groene wijzerplaat, daarna kwam er een witte en daarna werd de wijzerplaat van kunststof op de torengevel geplakt.


P1070684.JPGP1070685.JPGP1070686.JPGP1070687.JPGfullsizeoutput_6ad5.jpegfullsizeoutput_6ad4.jpegfullsizeoutput_6b21.jpeg
 
Laatst bewerkt:

te35-37

Well-known member
Dank je, maar komt nu wel en pauze, want ons dak gaat geïsoleerd worden-meteen die asbest leien eraf zonder witte pakken hier, hoeft ook niet als ze nat zijn en je kunt ze zo loshaken - dan zullen de vele isolatieplaten die nu op de zolder liggen naar het dak gaan en ga ik de zolder opruimen en ook een stel vitrinekasten maken en vullen met mijn scheepsmodellen ed.
Overigens zijn die kerken een onderdeel van een verrassing die ik samen met Hans Shunter aan het voorbereiden ben.
 
Bovenaan