MarcoTrix
Active member
Nog zo'n "Young-timer" die bijna iedere Faller liefhebber wel kent, Faller 214 Auto Rast. Zeker een geliefde verschijning bij Faller AMS autobanen, echter de Auto Rast was ook verkrijgbaar met een gewone bodemplaat. Ik kreeg dit bouwpakket in half afgebouwde staat in mijn bezit. Alleen de onderbouw was gemaakt, en nog redelijk slordig ook. Deze heb ik eerst voorzichtig gedemonteerd, schoon gevijld, en opnieuw opgebouwd. Daarna ben ik met het uitzicht restaurant aan de slag gegaan. Dit kon ik completeren met verlichting, echter zonder de draaiende reclame. Dat zat er helaas niet meer bij, en ook de afwijkende motor niet. Gelukkig was het sierdopje wel aanwezig, om het gat van de motor af te dekken. Bij de benzinepomp staat Revell Praliné 5202. Dit model was toen in verschillende kleuren verkrijgbaar, maar ik was fanatiek op zoek naar een zwart exemplaar. Deze vond ik uiteindelijk bij een Duitse speelgoedwinkel. De verkoopster was nogal verbaasd dat ik persé een zwarte wilde hebben, waarop ik antwoordde: "Marilyn Monroe was ooit in het bezit van een zwarte Ford Thunderbird, en het was haar lievelingsauto." Bleek dus dat de verkoopster ook Marilyn Monroe fan was, en zij kocht direct het tweede exemplaar dat nog in de winkel aanwezig was.
Plaatje zou zo bij Route 66 passen, geen idee of de Auto Rast werkelijk heeft bestaan.
Plaatje zou zo bij Route 66 passen, geen idee of de Auto Rast werkelijk heeft bestaan.
Laatst bewerkt: