Faller 'Großbild' catalogus 1961

Webmaster

Administrator
Forumleiding
Hallo,

Afgelopen juli is het me dan eindelijk gelukt een Faller 'Großbild' catalogus 1961 te vinden.

Deze groot formaat catalogus (30 x 30cm) werd speciaal uitgegeven voor de Nuremberg speelgoedbeurs van 1961 en wordt daarom ook wel beschouwd als een dealer catalogus.

Het is een 'imposante' catalogus met mooie close-up foto's van de Faller dozen, veelal op ware grootte van de doos.
De kwaliteit van de foto's en het drukwerk is erg goed voor die tijd, en op de grote foto's zijn uiteraard meer details zichtbaar dan in de normale kleinere Faller catalogi.

Maar een echte handelaars catalogus is het eigenlijk niet, want ook de gewone klant kon deze catalogus kopen, al gebeurde dat weinig want het was een dure catalogus.

De 1961 'Großbild' catalogus was Faller's 1e speciale catalogus die voor de beurs in Nuremberg werd uitgegeven, in 1962 werd ook een grootbeeld catalogus uitgegeven voor de beurs.
En ook voor 1963 werd door Faller een grootbeeld catalogus aangekondigd, maar deze kwam er nooit, het werd te kostbaar.

Nu- 60 jaar later - zijn deze 1961 en 1962 grootbeeld catalogi zeer lastig te vinden, veel Faller verzamelaars lijken er één te zoeken, wat helaas een prijs opdrijvend effect heeft.
Maar voor de liefhebber van nostalgisch modelspoor of voor wie van jaren 60 Faller houdt, zijn de 1961 en 1962 grootbeeld catalogi toch wel de heilige graal en leuk om te hebben. Met het door struinen krijg ik altijd meteen zin om te hobbyen.

Bijgaand enkele foto's van mijn exemplaar.

Marco
























 

Gleis 3601

Moderator
Forumleiding
Hallo ,

ein toller Coop damals von Faller , dieses große Format . Die 2 Kataloge sind aber nicht die einzigen ... auch 2 Broschüren haben dieses Format " Faller Gleispläne " und " Modellbau leicht gemacht " . hier für euch noch der Katalog von 1962 zur Messe in Nürnberg

Gruss
TRIX Andy
 

Bijlagen

Bovenaan