Geen Trix, maar Micro Metakit Tandradloc.

te35-37

Well-known member
In de jaren 80 was ik in Sumatera bij de Ombilin kolenspoorlijn (die inmiddels een van de spoorlijnen op de wereld erfgoed lijst geworden is). Daar reden toen tandradstoomlocs gebouwd in Esslingen en Winterthur van de jaren 1920-25 en 1965 (o.a. herstelbetalingen).
Dat vind ik een heel knap staaltje van techniek, daarom kocht ik deze Duitse Br 97 stoomloc met tandrad. Alleen heeft de fabrikant een vergissing gemaakt: het drijfwiel van de tandrad hoort tegen de richting van de wielen te draaien en bij het model draait die mee. In de jaren 90 gemaakt.
Er zijn ook 2 tandradwielen in de loc voor de tandradaandrijving, wat volgens mij niet klopt: er werd altijd maar een as voorzien van tandrad.
Bij behorende tandradspoor voor montage in s[por kon ik nog net bij MM kopen, de laatste doos die zij hadden liggen.
Deze tandrad past niet op die van Fleischmann of Heinzl.
fullsizeoutput_509e.jpeg35027.jpgfullsizeoutput_429a.jpegfullsizeoutput_4299.jpegfullsizeoutput_5d3f.jpeg
fullsizeoutput_5d3f.jpeg

fullsizeoutput_4296.jpeg

Gleis 3601

Moderator
Forumleiding
Hallo ,

es gab in diesen Jahren wunderschöne detail Modelle von solchen Firmen ... Klasse welche Mühe man sich da gemacht hat . Auch solche Modelle sind schon so gut wie Antik ... Danke für dein zeigen & Fotos .

Bovenaan