Kerk van Wiad met speelwerk

te35-37

Well-known member
In Meiningen vond ik op de treinenbeurs deze toch wel zeldzame kerk van Wiad, die een speelwerk heeft. Dat net zoals de grotere kerken die door August Flor eerst voor RS en later voor Creglinger maakte. Aangedreven waarschijnlijk door Distler motoren.
Het speelwerk - lijkt op carillion - werkt op ± 5 volt gelijkstroom, maar de motor maakt veel geluid.
Kan echter niet erin komen om de boel te smeren.
De foto met de open kerkdeur toont het mooie raam en een deel van de motor.
Dus niet zoals de Faller kerken met alleen maar luidende klok.

.fullsizeoutput_68d3.jpegfullsizeoutput_68d4.jpegfullsizeoutput_68d5.jpegfullsizeoutput_68d6.jpegfullsizeoutput_68d8.jpegfullsizeoutput_68d9.jpeg

Hans Shunter

Active member
Hoi Erik,

Mooie kerk met leuke details. Jammer dat het motor lawaai het speelwerk overstemt. Zit er nergens een paneel/raam/deur o.i.d. wat uitneembaar is?

Mvg Hans

• Leuk
Waarderingen: GND

te35-37

Well-known member
Hallo Hans,
Mijn naam komt van Hans Kresse's EriC de Noorman, die strip verscheen toen ik geboren werd.

Heb alles bekeken, zie de foto's : het is volgens mij een kant en klaar geleverd model, want het is heel erg goed gelijmd. Geen mes tussen te krijgen.
Het was of de bodem of het dak losmaken, maar allebei muurvast.
Daar het plastic ± 55-60 jaar oud is, ga ik er geen grote druk op uitvoeren, want dan krijg ik een ongestructureerd bouwpakket: allemaal gebarsten stukjes.
Groeten,
Eric

• Leuk
Waarderingen: GND
Bovenaan