Goede avond.....
ik begrijp dat je met twee trafo's twee treinen afzonderlijk van elkaar kunt laten rijden. De "plus" van trafo 1 op de linker spoorstaaf, de "plus" van de andere op de rechter spoorstaaf en de "min" van beide trafo's op de middenrail..... Tot zo ver alles duidelijk.....
Nu heb ik locs met een duidelijke voorzijde en achterzijde.
de grootste, BR01 nr 2204, heeft sleepcontact in het midden en gebruikt de rechter wielen van de kolenwagen als tweede contact.
een maatje kleiner, BR24 nr 753 heeft sleepcontact in het midden en sleepcontact op de rechter spoorstaaf.
en de kleinste (geen idee van model en nummer), stoomlocje zonder kolenwagen, met sleepcontact op middenrail en linker spoorstaaf.
Nu wil ik eigenlijk de BR01 en de BR24 gebruiken, en onafhankelijk besturen met twee trafo's. Kan ik bij de BR24 de sleepcontacten "ombouwen" naar linker spoorstaaf door deze simpelweg los te schroeven en 180 graden omgedraaid weer vast te schroeven? of denk ik te simpel (of te moeilijk)?
ik begrijp dat je met twee trafo's twee treinen afzonderlijk van elkaar kunt laten rijden. De "plus" van trafo 1 op de linker spoorstaaf, de "plus" van de andere op de rechter spoorstaaf en de "min" van beide trafo's op de middenrail..... Tot zo ver alles duidelijk.....
Nu heb ik locs met een duidelijke voorzijde en achterzijde.
de grootste, BR01 nr 2204, heeft sleepcontact in het midden en gebruikt de rechter wielen van de kolenwagen als tweede contact.
een maatje kleiner, BR24 nr 753 heeft sleepcontact in het midden en sleepcontact op de rechter spoorstaaf.
en de kleinste (geen idee van model en nummer), stoomlocje zonder kolenwagen, met sleepcontact op middenrail en linker spoorstaaf.
Nu wil ik eigenlijk de BR01 en de BR24 gebruiken, en onafhankelijk besturen met twee trafo's. Kan ik bij de BR24 de sleepcontacten "ombouwen" naar linker spoorstaaf door deze simpelweg los te schroeven en 180 graden omgedraaid weer vast te schroeven? of denk ik te simpel (of te moeilijk)?