Mijn TRIX "LEVEND" DIORAMA 2019

Hamelinck

New member
Mag ik mij even voorstellen;

Mijn naam is Leo Hamelinck, 68 jaar en woonachtig in Strijen ZH.
Net als de meesten van onze leeftijd hadden wij thuis een elektrische trein.
Nou ja, die was van mijn grote broers natuurlijk.
Trix Express wisselstroom !
Wel al met kartonnen rail.
Daar mocht ik als klein broertje alléén, en met de nadruk op alléén, maar naar kijken.
En dus zeker aankomen niet.
Dus als de trein tevoorschijn kwam, zat ik al klaar met mijn "Matchbox" auto's om leuk mee te spelen.
Na verloop van tijd waren die broers, vonden zij zelf, te oud om met treintjes te spelen.
Na veel zeuren mocht ik ook af en toe met die trein spelen.
Mijn broers waren resp. 6 en 7 jaar ouder.
Dat zal eind jaren vijftig en/of begin jaren zestig zijn geweest.
In Den Haag woonde een tante die vaak bij ons in Rotterdam op bezoek kwam.
Met die wisselstroomlocomotief heb ik zoveel gespeeld dat deze compleet was versleten, volgens de treinenwinkelmeneer/mevrouw aan het “Zieken” in Den Haag.
Die tante vond het zo zielig voor mij dat zij die trein naar het Zieken in Den Haag bracht om te laten repareren.
Onbegonnen werk bleek, dus een gebruikte gelijkstroomloc met trafo daar voor mij aangeschaft.
Je snapt dat ik dolgelukkig daarvan werd en nog jaren plezier van die BR 80 gehad.
Zoals bij velen jaren later weer met treinen begonnen, maar nu met 2-rail.
De liefde voor Trix Express is altijd gebleven.
Op een “Open Dag” ben ik lid geworden bij een modelspoorvereniging in Dordrecht.
Ik trof daar een Trix Express baan aan van één van de leden en was daarvan enorm onder de indruk.
Geheel geautomatiseerd met de techniek van toen, dus met relais !
Na jaren lidmaatschap van die club ben ik met de eigenaar van die Trix Express baan een keer mee gegaan naar de Trix Express Clubdag in de Bilt.
Ik heb daar mijn ogen uitgekeken en daar ook het een en ander aangeschaft ter completering van mijn door de jaren heen verzamelde Trix Express treinen,
zoals ik die vroeger ook had.
Op de eerstvolgende Trix Express Clubdag ben ik weer meegegaan en ook lid geworden van de Trix Express Club.
Ik verheug mij ook steeds weer op het clubblad, dat ik dan van voor tot achter in één adem uitlees. En moet daarbij vermelden dat ik geen “lezer” ben !
De sfeer van de standhouders en de bezoekers is daar geweldig gezellig.
Je komt daar met dezelfde interesse en dat verbroederd.

Mijn "levend" diorama vind je op deze link:

Met vriendelijke groet

Leo Hamelinck
 

Hamelinck

New member
Hallo Hans en René,

Dank je, maar doorbouwen met Trix Express zit er voorlopig nog niet in.
Eerst mijn "twee-rail" baan railplan vernieuwen en in het na-jaar aan de slag.
Mijn diorama is op de eerstvolgende clubdag in De Bilt "life " te zien.
MVG
Leo
 
Bovenaan