MarcoTrix
Active member
Dit kleine watermolentje was jarenlang de trots op mijn treinbaan. Ik kocht het als Pola model, maar van oorsprong is het Playcraft B 321.
Playcraft was een modeltreinenmerk dat een samenwerking was van een franse en een engelse fabrikant van modeltreinen.
Zij waren van mening dat niet alleen de trein centraal moest staan, maar dat de aankleding van de treinbaan ook belangrijk was. Naast treinen produceerden zij ook bouwpakketten. Bij het faillissement van Playcraft zijn de modellen bij Pola en Jouef terecht gekomen.
Van oorsprong was dit een gemotoriseerd model van een bovenslag watermolen, m.a.w. het water werd met een goot van boven aangevoerd. Deze goot behoorde ook bij de leveringsomvang van het bouwpakket, echter bij Pola (701) was deze al snel verdwenen, samen met de elektrische motor.
Het getoonde exemplaar is van Faller (131362), mijn eerste model was van Pola (701) dat in elkaar gezet was met Mobifix lijm van Bart Smit. Deze lijm had als nare eigenschap na een aantal jaren los te laten en het plastic zodanig te veranderen, dat opnieuw lijmen geen optie meer was. Net als mijn eerste watermolen is ook dit exemplaar gemotoriseerd met een synchroonmotor van Faller.
Playcraft was een modeltreinenmerk dat een samenwerking was van een franse en een engelse fabrikant van modeltreinen.
Zij waren van mening dat niet alleen de trein centraal moest staan, maar dat de aankleding van de treinbaan ook belangrijk was. Naast treinen produceerden zij ook bouwpakketten. Bij het faillissement van Playcraft zijn de modellen bij Pola en Jouef terecht gekomen.
Van oorsprong was dit een gemotoriseerd model van een bovenslag watermolen, m.a.w. het water werd met een goot van boven aangevoerd. Deze goot behoorde ook bij de leveringsomvang van het bouwpakket, echter bij Pola (701) was deze al snel verdwenen, samen met de elektrische motor.
Het getoonde exemplaar is van Faller (131362), mijn eerste model was van Pola (701) dat in elkaar gezet was met Mobifix lijm van Bart Smit. Deze lijm had als nare eigenschap na een aantal jaren los te laten en het plastic zodanig te veranderen, dat opnieuw lijmen geen optie meer was. Net als mijn eerste watermolen is ook dit exemplaar gemotoriseerd met een synchroonmotor van Faller.
Laatst bewerkt: