MarcoTrix
Well-known member
Zoals jullie gemerkt hebben ben ik druk bezig baanplannen van TRIX EXPRESS om te zetten in RailModeller Pro. Deze vertaal ik dan direct door naar Minitrix. Niet zo moeilijk, de laatste twee cijfers geven het type rail aan, de twee of drie cijfers daarvoor of het H0 of N is. Bijvoorbeeld TRIX EXPRESS 4304 = Minitrix 14904: TRIX EXPRESS = 43, Minitrix = 149 en het rechte rail stukje = 04. Voordeel als het TRIX EXPRESS railprogramma een exacte verschaling is van het Minitrix railprogramma.
Tot dusverre gaat alles goed, totdat ik bochtwissels in een railplan tegenkom. De omzetting daarvan in RailModeller Pro klopt niet, zowel onderling tussen TRIX EXPRESS en Minitrix niet als ook de aansluiting met een baanvak met de juiste parallelle railafstand. Voor de verduidelijking, zie ook de afbeelding hier onder.
Inmiddels heb ik een service aanvraag gedaan bij RailModeller Pro. Ik ben benieuwd naar hun reactie. Ik hou u op de hoogte.
Tot dusverre gaat alles goed, totdat ik bochtwissels in een railplan tegenkom. De omzetting daarvan in RailModeller Pro klopt niet, zowel onderling tussen TRIX EXPRESS en Minitrix niet als ook de aansluiting met een baanvak met de juiste parallelle railafstand. Voor de verduidelijking, zie ook de afbeelding hier onder.
Inmiddels heb ik een service aanvraag gedaan bij RailModeller Pro. Ik ben benieuwd naar hun reactie. Ik hou u op de hoogte.