Hallo Drummen,
Met wie zou ik waarover problemen kunnen krijgen?
De foto's en de tekening komen van mijn eigen spullen.
En er is bronvermelding.
Maar ik leer altijd graag bij.
mvg
Bronvermelding is geen vrijbrief om maar alles te copieren. Zeker niet als er in de collofoon van het blad staat, dat het alleen mag met uitdrukkelijke toestemming van de auteur. Dit is bescherming van de auteur. Ik kan aan je pseudoniem (schaam je je voor je naam?) niet zien dat je iemand van de TEC bent en eerlijk gezegd interresseert dat mij geen bal. Het was slechts een opmerking en eventueel een waarschuwing voor reacties van degene, die het stukje geschreven heeft.
We hebben hier op het forum eens over een onderwerp (de Duitse Melkpaddenstoel) een leuk gesprek gehad, waardoor we Eric aan extra info konden helpen. In zijn artikel in het magazine was hij zo vriendelijk mij te vermelden. En alzo werkt het twee kanten op. En je weet nu ook wie TE35-37 is. .
Inderdaad. Overigens een goed stuk. Ik heb 2 santa fee's en ook een 424R, de bovenste bij de foto's. Ik moet nog kijken in hoeverre ze nog lopen, dus deze onderhouds leidraad komt goed van pas. Helaas heb ik momenteel erg weinig tijd voor de hobby. Wordt nooit penningmeester bij een club waar nog helemaal niets geregeld is om je het leven wat makkelijker te maken. Dan ben je nog wel even bezig.
Welk tekststuk zou er gekopiëerd geweest zijn?
Wim Aets kon door niet door hem gekozen omstandigheden alleen mondeling en kort schriftelijk aan het verhaal bijdragen.
Ben alleen In kerstballen geïnteresserd.
Indien u gekeken had naar wat ik hier zoal geplaatst heb in die > 390 berichten, dan had u mijn naam ook geweten.
Mijn naam gebruiken in internet : bent u ooit een paar jaar door iemand 24/24 en 7/7 lastig gevallen, telefoon de hele nacht door, fysiek geweld (dat het nu stalking) dan word je voorzichtig met je naam op internet te gebruiken om herhaling te voorkomen.
Ter informatie voor het geval u ooit in Vlaanderen komt en het woord ,drummen' komt ter sprake:
,drummen' wordt in Vlaanderen gezegd als een persoon, of een kleine of grote groep mensen, staat te dringen om eerst binnen of buiten te geraken. Of meer algemeen: om eerst aan de beurt te zijn, om voorrang te krijgen, om een plaats te verwerven.
Penningmeester is niets voor mij met mijn leesblindheid: draai bijv. cijfers om. Dan ben je nog langer bezig. Succes ermee.
Misschien nog niet opgevallen: TE35-37 komt van Trix Express 1935-1937, de jaren met modellen waaruit mijn treinbaantje bestaat en het in die periode gemaakte toebehoren. Dat is ook de naam van mijn treinbaantje.
Een voormalige collega van mij, hij is met een verdiend pensioen, vertelde me ooit dat Drummen een Nederlandse verbastering is van een Franse naam. Veel Franse Hugenoten moesten vluchten tijdens de reformatie. Veel van hen kwamen in Nederland terecht.
Zo kwamen er ook veel Hugenoten in een Amsterdamse wijk wonen. Ze maakten een tuintje bij hun huis, in goed Frans "Jardin". Dat verbasterde naar Jordaan.
Geschiedenis blijft interessant.
In mijn geval komt mijn forumnaam GND uit de elektronica, waar GND staat voor ground, of zoals wij het noemen aarde. Toen in mijn C examen haalde en mij licentie voor radiozendamateur kreeg, werd mij het callsign PE1GND toegewezen.
Dus moet het wel GND worden.
Ik heb in dienst nog mijn sein diploma gehaald, maar heb het nooit gebruikt. Ik ging door naar Interceptie, waar je alleen maar op hoge snelheid (>30) de morse moest lezen en opschrijven Meestal blokken van cijfers en letters, soms alleen getallen.
Waar Drummen vandaan komt, is niet helemaal duidelijk. Maar er zijn 3 mogelijkheden, die je soms in 1 familie tegenkomt. Dremmen, Drimmen en Drummen. Die bestaan ook nu nog apart. Men vermoedt, dat het origineel uit Dremmen komt, eens een apart dorp, maar nu een wijk in Heinsberg in Duitsland, net over de grens in Limburg. In Frankrijk komt de naam heel weinig voor. De 3 varianten zijn door geboorteregistraties ontstaan. Voor 1800 had je alleen de kerkelijke registers en dat is heel slecht te lezen. Ik kon tot ongeveer 1600 terug gaan, maar vrijwel alle Drummens kwamen uit Zuid Limburg. Daar zit ook nog een heel nest. Het waren meestal arme landarbeiders, boeren en soms een pastoor of burgemeester. Mijn lijn stamt af van de bokkerijders, dus een arme tak.
Mijn vrouws voorouders zijn als Hugenoten ook naar Limburg gevlucht en later doorgetrokken naar Holland.
Mijn familienaam komt van een dorpje ,Maria ter/n Hamere, wat in Zeeuws Vlaanderen lag net iets onder Biervliet en bij de doorbraak van 't Zwin naar de Braakman ergens 1150-1200 werd weggevaagd. Daarom komt die naam in variaties veel in Hoek, Vlissingen en omgevingen voor.
In Den Haag is nu een ,Schedeldoekshaven'.
Maar dat was Scheiteldoekshaven. Op die plaats werden voor het graven van die haven rond 1550 het wasgoed en de luiers(=scheiteldoeken) gedroogd en gebleekt. Vaak heette dat stuk grond ook ,Bleek of blaak'. De naamsverandering in Schedeldoek kwam er ± 1820-30, omdat men toen met de veranderde moraal dat een te slechte/aanstootgevende naam vond.
Op de verkennerij ooit morse geleerd: met geluid ging dat goed, maar met licht niet, want ik ging naar dat geknipper staren en kon me niet meer concentreren.