schortplaten hondekop

Hans Shunter

Active member
Hallo, welke schortplaat bedoelt u. Links of rechter zijde, voor of achter, bij een draaistel om deze meer ruimte te geven?
Mvg. Shunter
 

mouw0

New member
Ik bedoel de schortplaten aan de zijkant doorlopend van het ene draaistel tot aan het andere,ik denk dat het in 1 a 1 is voor stroomlijn, en ter bescherming van de machines onder de bakken.
 

Hans Shunter

Active member
Zou kunnen. Op de RODE hondedekop zitten panto's. Dat kan in het groot bedrijf niet want het zijn DIESELS. Het verschil zit hem in de dieseltanks en schakelkasten en compressoren die achter de schorten zitten.
Mvg. Shunter
 

René

New member
Trix heeft ook hondekoppen uitgebracht voor het Marklin systeem en omdat bij de Marklinwissels de aandrijfspoelen nogal hoog en dicht bij het spoor lag werd dit toen door Trix zo opgelost.
Trix heeft toen der tijd de hondekop in drie uitvoeringen uitgebracht n.l voor Trix Express, Fleischmann en de aangepaste uitvoering voor Marklin.
De toen zelfde tijd uitgebrachte dieseltreinstel VT 08 was ook zo uitgevoerd.
Groetjes René
 

mouw0

New member
Dat is een logische verklaring,ik zat al in die richting te denken maat wist nog niet voor welk merk ze dat hadden weggefraisd.
 

mouw0

New member
Ik heb namelijk bij een kringloop in Emmeloord 2 koprijtuigen en 2 middenbakken ,waarvan er afgedraaid is,voor weinig kunnen kopen. Vandaar mijn vragen.
 

Hamelinck

New member
Dat was bij mijn Hondekop ook weggefreesd. Ik heb die opgevuld met balsahout en in de juiste kleur geverfd. Over het resultaast ben ik best tevreden.

MVG
Leo
 
Bovenaan