Show je nieuwe aankopen thread.

Webmaster

Administrator
Forumleiding
Mijn eerste aankopen dit jaar zijn twee 20/68 'Standard' ketelwagens.
Deze had ik nog niet.
De linker is m.i. van 1937 (te herkennen aan oa de 'Blechkupplung' ) en de rechter is 2 jaar jonger van 1939.

Ook kocht ik een houtwagen van (L.)Herr van 1952.
Deze past niet echt goed bij het Trix Express materieel want de buffers en koppelingen liggen een stuk lager.
Maar ik vond hem te mooi om te laten liggen. :)







 
Laatst bewerkt:

GND

Well-known member
Via Marktplaats van verkoper Opa Bartho een ingereden V200 gekocht. Bart is een aardige man die ook met mij meedacht, daardoor ook een partijtje onderdelen waarmee ik de oude (1964) BR80 kon opknappen. Dubbel geluk dus. De oude BR80 heb ik als avatar.
De V200 staat hier als bijlage.20200618_171031.jpg
 

Webmaster

Administrator
Forumleiding
Deze vooroorlogse trafo heb ik al in december jl. gekocht, maar er nu pas een ander snoer opgezet.

Ik zocht al een poos een '20/43' voor m'n bakeliet baan en deze was de enige die na een half jaar op de Duitse ebay opdook.
Dus meteen toegeslagen, ondanks dat de zijkanten zwart geschilderd zijn.
Dit is wel lang geleden gebeurd, want de zwarte lak vertoont al veel ouderdoms patina.

Nadat ik de trafo gekocht had, verschenen er om de haverklap mooiere 20/43's op ebay ... zo gaat het altijd.

Inmiddels vind ik m'n zwarte versie mooier dan de originele met zilverkleurige wanden. 😎
En hij werkt weer prima.

De trafo werd van 1935 - 1939 door de firma Electric exclusief voor Trix geproduceerd, na de oorlog werd dezelfde trafo in andere kleuren nog tot 1956 voor Pico (Piko) geproduceerd.

Meer info over deze trafo's is te vinden bij onze Duitse vrienden:









 

Webmaster

Administrator
Forumleiding
In juni vond deze TE 3994 Campari trailer de weg naar Scheveningen.
Was helaas niet echt goedkoop, maar ik wilde deze al langer hebben dus toch maar in de buidel getast. .
Heel blij mee ! Maar jammer genoeg zonder doos.

De 3994 was van 1961 tot 1964 in het Trix Express programma.
De 1e foto is van de catalogus 1963.














 

GND

Well-known member
Wat een fraaie BR64! De slepers zien er nog als nieuw uit. Ik had als tiener ooit een partij Trix Express gekocht van een andere tiener die stopte met Trix Express.
Die BR64 zag er heel erg gebruikt uit. Geniet van jou nagenoeg nieuwe BR64.

Groetjes,

Willem (a.ka. GND)
 

Webmaster

Administrator
Forumleiding
Ik ontving op 31 december eindelijk het kerstcadeau dat ik voor mezelf gekocht had, een Faller B-208 bouwdoosje uit 1961.

Ik had al een B-208 in de hippiedoos uit 1973, maar ik wilde gewoon ook graag de bouwdoos uit 1961, omdat dat het jaar was waarin B-208 uitkwam.

Het postpakket met de B-208 was bijna 4 weken kwijt, ik werd echt niet goed ervan, maar het pakket werd gelukkig na een klacht teruggevonden in een post depot in Hückelhoven Mönchengladbach (Duitsland).

Het bleek verdikkeme dat in de algemene voorwaarden van Hermes staat dat Hermes postpakketten 21 dagen mag opslaan voor ze verder te verzenden. En inderdaad, mijn pakket was meer dan 2 weken "bewaard".

Maar het was het wachten meer dan waard, want de doos, onderdelen en papieren zijn na 63 jaar nog in nieuwstaat.
(De foto ziet er wat fletsjes uit maar dat komt door mijn armoedige Iphone).

Marco


 

te35-37

Well-known member
Hermes: die werkten 10 jaar geleden - misschien nu ook nog -met onderaannemers die de inhoud uit het pakket stalen, omdat het door Hermes toch vergoed werd. Ben zo 2 keer iets misgelopen en mijn klacht over het personeel werd zeer onbeschoft beantwoord. Dus voor mij nooit meer Hermes.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: GND

Kadoelen

Well-known member
ze hangen nu achter mijn eerste lokje uit 1960: het welbekende batterijlokje.
Hermes: die werkten 10 jaar geleden - misschien nu ook nog -met onderaannemers die de inhoud uit het pakket stalen, omdat het door Hermes toch vergoed werd. Ben zo 2 keer iets misgelopen en mijn klacht over het personeel werd zeer onbeschoft beantwoord. Dus voor mij nooit meer Hermes.
Bedankt voor de tip.
 
Bovenaan