Show je nieuwe aankopen thread.

Webmaster

Administrator
Forumleiding
Hallo,

Vandaag een vroege jaren 70 bouwpakket van een baanwachtershuisje van VERO uit de DDR op de kop getikt.
Met een sfeervol tafereeltje op de cover van de doos.
Ik vond deze te leuk om te laten liggen.

Marco

Webmaster

Administrator
Forumleiding
Mijn nieuwste aanwinst is deze super zeldzame WIAD 1065 B ARAL tankstation bouwdoos.
Ik heb deze voor € 20 overgenomen van forumlid Eric (te 35-37), die de doos op het forum te koop aanbood.

Ben er blij mee, want ik was al ruim 12 jaar op zoek naar deze doos.

De 1065 B bouwdoos was van 1969 tot 1972 in het WIAD-programma, totdat WIAD in 1973 stopte.

De enige andere 1065 B doos die ik ooit op internet zag, werd in 2019 gedocumenteerd op FAM, maar de foto's daarvan op FAM zijn verloren gegaan.

Volgens WIAD experts zijn er minder dan 100 van deze 1065 B bouwdoos geproduceerd door WIAD, dit was ook het geval voor het legendarische WIAD 1072 B ARAL Parkhaus.

Het 1072 B ARAL parkhaus werd lange tijd beschouwd als een fantoom kit, die alleen in de catalogus bestond en nooit geproduceerd was. Sommige hobbyisten maakten kartonnen modellen van het ARAL Parkhaus, gebaseerd op de afbeeldingen in de catalogus, om te laten zien hoe het model er uit gezien zou kunnen hebben.
Groot was dan ook de sensatie op fora en dergelijke toen er in 2012 een echte WIAD ARAL Parkhaus bouwdoos opdook.
Weer later doken er nog 2 op.

Zowel het 1065 B ARAL tankstation als het 1072 B ARAL parkhaus zijn anno 2024 nog steeds zeer gezochte bouwdozen, vooral door verzamelaars van Wiking en Matchbox modelauto's maar ook door AMS liefhebbers en WIAD verzamelaars.

Groet,
Marco

1e foto = WIAD catalogus 1969
2e, 3e en 4e foto = mijn foto's van mijn 1065 B bouwdoos.
5e en 6e foto = foto's gevonden op internet van Parkhaus 1072 B.

Bovenaan