Trix 756 1954-55

te35-37

Well-known member
Hierbij plaatjes van een van mijn laatste locmodellen die ik kan laten zien: de 756 met doorbroken spaakwielen uit 1954-55, meen de Br 71.

Heb ruzie met die lok, want er was een achterlampje stuk en ging dat vervangen. Dat bleek heksenwerk: of het lampje brandde niet of het brandde wel, maar was niet te zien, omdat het hulsje gedraaid was en dan was er ook nog die veer, die dan weer niet goed zat, zie foto. 4x uit en in elkaar en uiteindelijk is er nu kortstluiting en ik weet niet waar.
Gewoon de wet van behoud van ellende, die ik in de jaren eind 60 bedacht..toen had ik van ene Murphy nog nooit gehoord.
Daarvoor reed die loc uitstekend, alleen brandde dus de ene achterlamp niet.
Geen slipbanden, achter de spaken zit een schijf, geen doorkijk naar het raamwerk.

(heb nu alleen nog een 20-61, maar dat is een wrak: vol met zinkpest)

..fullsizeoutput_68b6.jpegfullsizeoutput_68b7.jpegfullsizeoutput_68b9.jpegfullsizeoutput_68ea.jpegfullsizeoutput_68ec.jpegfullsizeoutput_68e7.jpeg
 
Laatst bewerkt:

Hans Shunter

Active member
Hoi Erik,

Het zelfde probleem met sluiting in de verlichting heb ik ook gehad. Er zat telkens met het monteren van de kap een draadje klem tussen kap en chassis. Door het vele los maken en weer vast schroeven was de mantel van het draadje door gesleten...

Mvg Hans
 

te35-37

Well-known member
Hallo Hans,
Ben bij Meiningen met vakantie voor de dampfloktage. dank voor je aanwijzing, zal nog eens gaan kijken. T.o.v. Fleischmann locs is dit wel moeilijker doen indien het ook makkelijk kan.
groeten,
Eric
 
Laatst bewerkt:

Wim Aerts

Member
Eric, de lamphouder kan sluiting maken als de lip ergens tegen het lamphuis komt en niet tegen lampje anders ff meenemen op de knutseldag kijk ik er naar. Het is wel een eerste uitvoering met doorbroken wielen (kan niet goed zien of het de verchroomde wiellen zijn) zonder bandjes en verchroomde buffers.
 
Bovenaan