Hierbij plaatjes van een van mijn laatste locmodellen die ik kan laten zien: de 756 met doorbroken spaakwielen uit 1954-55, meen de Br 71.
Heb ruzie met die lok, want er was een achterlampje stuk en ging dat vervangen. Dat bleek heksenwerk: of het lampje brandde niet of het brandde wel, maar was niet te zien, omdat het hulsje gedraaid was en dan was er ook nog die veer, die dan weer niet goed zat, zie foto. 4x uit en in elkaar en uiteindelijk is er nu kortstluiting en ik weet niet waar.
Gewoon de wet van behoud van ellende, die ik in de jaren eind 60 bedacht..toen had ik van ene Murphy nog nooit gehoord.
Daarvoor reed die loc uitstekend, alleen brandde dus de ene achterlamp niet.
Geen slipbanden, achter de spaken zit een schijf, geen doorkijk naar het raamwerk.
(heb nu alleen nog een 20-61, maar dat is een wrak: vol met zinkpest)
..
Heb ruzie met die lok, want er was een achterlampje stuk en ging dat vervangen. Dat bleek heksenwerk: of het lampje brandde niet of het brandde wel, maar was niet te zien, omdat het hulsje gedraaid was en dan was er ook nog die veer, die dan weer niet goed zat, zie foto. 4x uit en in elkaar en uiteindelijk is er nu kortstluiting en ik weet niet waar.
Gewoon de wet van behoud van ellende, die ik in de jaren eind 60 bedacht..toen had ik van ene Murphy nog nooit gehoord.
Daarvoor reed die loc uitstekend, alleen brandde dus de ene achterlamp niet.
Geen slipbanden, achter de spaken zit een schijf, geen doorkijk naar het raamwerk.
(heb nu alleen nog een 20-61, maar dat is een wrak: vol met zinkpest)
..
Laatst bewerkt: