TRIX EXPRESS Gleisbuch 1964

MarcoTrix

Member
TRIX EXPRESS Gleisbuch 1964 - 2023 versie 1.2 TE (Trix artikelnummer 6615)

Tussen alle tweedehands spulletjes die ik ooit ontving zat onder andere ook het TRIX EXPRESS Gleisbuch uit 1964.
Wellicht is dit boekje leuk om een oude treinbaan na te bouwen, als inspiratie voor een treinbaan of gewoon leuk om te lezen vanwege de nostalgie.
Naast Trix Express heb ik ook Minitrix, en één van deze banen gebruik ik nu als testbaan. Zelf was ik verrast door het goed uitgedachte rail systeem van Trix, dat zowel in H0 als N toepasbaar is, met slechts één railplan. Ook heeft Trix (Nürnberg) goed nagedacht over de nummering van de diverse railsystemen, iets wat ik als ex-Märklinist niet ken.
Als graficus kon ik het dan ook niet nalaten dit boekje digitaal om te zetten, en ik hoop ook u er een plezier mee te doen.

1) Het complete boekje is gedigitaliseerd en omgezet in een PDF file, dat op alle gangbare computerplatforms is te lezen.
2) Op pagina 101 is een conversietabel opgenomen met daarin de artikelnummers van Trix Express rails (3 en 4 cijfers), Trix International rails, Minitrix rails en de nieuwe Minitrix rails met code-60 rails en betonnen biels. M.a.w., dit boekje is voor vele liefhebbers van Trix interessant.
3) Pagina 73 en 74 zijn origineel opgenomen, en als dubbele pagina waarbij de treinbaan compleet aan elkaar gemonteerd is, in zwart-wit en in kleur.
4) Pagina 102 en 103 zijn origineel opgenomen, en als dubbele pagina waarbij de treinbaan compleet aan elkaar gemonteerd is.
5) Er zijn diverse oude advertentie’s ingevoegd.
6) Er zijn invulformulieren toegevoegd waarbij je voor elk baanplan een stuklijst kan samenstellen, en kan bijhouden hoeveel er al gekocht is.
7) Door de goede staat van dit boekje is de complete omslag opgenomen, inclusief de schutbladen.
8) Van alle spoorplannen is de maat voor de treintafel in H0 en N opgenomen.

Interesse? Stuur mij een PB met uw e-mail adres, en ik stuur u de PDF per e-mail toe.

Hans Kop

New member
Goedemiddag Marco,

Het downloaden is goed gelukt.

Ik zie dat het de uitgave 1964 is.
Ik heb zelf het boekje van 1961.
Ik ben benieuwd naar de opgetreden wijzigingen.

Bedankt voor het vele werk dat jij hier in hebt gestopt.

M.v.r.g.

Hans Kop

Bovenaan