"Wegens verbouwing gesloten"

Hans Shunter

Well-known member
Hallo Forumleden,

Herinnert u zich deze nog?

20200224_112042.jpg

Wegens het verduurzamen van het hele huis, inmiddels klaar, was ik verleden najaar 2024 genoodzaakt mijn treinbaan aan de bergkant te slopen voor een nieuw te plaatsen zolderraam in het dak. Het plan was om dit gedeelte van de baan weer te herbouwen aan de overzijde van het dak.

20250503_212127.jpg

Ditmaal zonder zonder bergen en tunnels, maar met een tweede treinstation met de naam, jawel, Hansdorf. Bestaande uit een vakwerkhuis, omgedoopt tot stationsgebouw, met een eigenbouw perron met ledverlichting onder de kap.

20250503_212933.jpg
20250503_212058.jpg

Ik heb dus ook maar meteen de kappen van het hoofdstation gedaan.

Dus, zoals jullie al begrepen hebben, ben ik over gegaan naar gelijkstroom omdat ik ook de seinverlichting heb omgebouwd naar led, hoofd- alsook de vleugelseinen. (met dank aan John Schilperoort www.john4trix.nl)

20250429_095132.jpg
20250504_083757.jpg20250503_211847.jpg

Nieuw zijn ook de zelfbouw "Duitse dwergseinen" met led. Zie www.analog-h0.de

De lokloods met draaischijf is verplaatst om ruimte te maken voor de autoweg die loopt vanaf het dorp Altenkirchen naar Hansdorf en zo een kleine 8 meter telt!
Met nog heel wat werk een paar overzicht foto's van de baan...

20250503_212249.jpg20250503_212338.jpg20250503_212418.jpg20250503_212523.jpg20250503_212204.jpg

Tot het volgende verslag,

Mvg Hans
 
Laatst bewerkt:

MarcoTrix

Well-known member
Johan Cruijff zou zeggen "elk nadeel heeft een voordeel". Klinkt gek, maar de afbraak van een stuk van de treinbaan geeft een verduurzaamd huis en een grotere treinbaan terug. Veel succes met de uitbreiding !
(En zelf kennis gemaakt met een voor mij onbekende website).
 
Bovenaan