Welkom op het Trix Express forum.

Webmaster

Administrator
Forumleiding
Welkom op het Trix Express forum ! Een site bedoelt om het plezier in de Trix Express hobby te delen.
Het forum is online sinds 25 januari 2020.
Een forum is wat de gebruikers er zelf van maken, dus meld je aan en doe mee, het is gratis. :giggle:
 

TEV

New member
Ik ben heel blij met dit nieuwe forum, zo kunnen we veel van elkaar leren en ideeën opdoen wat betreft het bouwen van de baan of het repareren van locomotieven. Dat velen zich mogen aansluiten bij dit mooie forum!

Groet, Geoffrey
 

Loc1950

New member
Goed idee om dit forum te maken. Zo kunnen we onze kennis uitwisselen. Ik hoop dat er nog veel zich aanmelden.
M.vr.gr.
Charles.
 

Hans Shunter

Active member
Ook ik ben blij met dit forum voor Trix Expressers.
Ben al begonnen met 2 afleveringen van een bouwverslag van mijn modelbaan.
Dit is een Low Budget baan met veel eigenbouw items, die weer in een andere rubriek aan bod komen.
Leuk om te doen, niet perfect, maar draagt wel bij aan de aankleding van de baan.
Dus aarzel niet en laat ook je eigen modelbaan zien.
Ook leuk om weer nieuwe ideeën op te doen.

Mvg Hans
 

GND

Well-known member
Hallo Trix Express vrienden.

Wat leuk, met een zoekopdracht kwam ik op dit forum terecht.

Even een introductie:
Ik ben een herintreder.
Als peuter 'kreeg 'ik voor mijn verjaardag een Trix Express startset.
BR80 stoomloc, 2 open-bak goederen wagons en de alom bekende groene sluitwagon. Rails, alleen een cirkel, de blauwe trafo eraan en rijden maar. Maar niet voor mij. Op zondagmiddag werd de trein uit de doos gehaald, de eettafel uitgeschoven, ik in de kinderstoel gezet en mijn vader de rails in elkaar zetten. Toen ik 3 jaar werd kreeg ik twee handwissels en een paar rechte rails. Later mocht ik zelf de trafo bedienen. Mijn vader verloor ik toen ik slechts 6 jaar oud was. Die oude BR80 heeft dus veel emotionele waarde.
Later op zolder een op schragen gebouwde houten vlonder.
Tot mijn 18e veel met de trein bezig geweest, maar toen kwam het moment dat ik uitvloog en de trein werd ingepakt.
Eén maal per jaar de locs uit de dozen halen een cirkel maken en de loc even laten rijden.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan, in 2018 bij een Trix Express clubdag geweest en ik ben weer aan het ontwerpen geslagen.
Mijn doopceel is nu bekend. Ik hoop hier veel te leren.
 

Henk Milius

New member
Vintage mag je wel zeggen. Meeste van de scenery is door mijn oom met de hand gemaakt. Het was in een periode dat er nog weinig beschikbaar was. Baan vraagt echter wel veel onderhoud. Dat gaat mij op mijn leeftijd wat opbreken. Maar alles werkt nog met het originele materiaal en een omvormer omdat inmiddels de netspanning naar ruin 230 Volt is gegaan.
Tevens een echt werkende AHOB, nagebouwd in 1951 van de in 1950 geplaatste eerste AHOB. Aangedreven met een Meccano installatie met motor.
 

Bijlagen

Laatst bewerkt:

Roger B.

Member
Om een kerstdorpje te bouwen op marktplaats een setje TE spoor en materieel gekocht.... daarna me wat gaan verdiepen er in en ik heb nog wat baan erbij gevonden en ook een mooiere loc gekocht :-D ...... en dit forum tegen gekomen, en me dus maar aangemeld om van jullie expertise gebruik te kunnen maken
 
Bovenaan