Werking wissel 728

H. Witter

New member
Hoe krijg ik dit wissel in beweging. Ik heb hem aangesloten volgens de bijgevoegde Bedienungsanleitung. Het lampje brandt maar hij schakelt niet.
Aansluiting: trafo-aansluitrails: blauw en rood, trafo zwart en blauw verbonden, trafo-stelarm: zwart, trafo-wissel: wit, stelarm-wissel: geel en groen. Resultaat: lampje brand maar schakelt niet. Wat ontbreekt of is fout?

H. Witter

New member
Dank voor je reaktie. Dit artikel had ik ook gezien. M.i. gaat dit over de automatische treinbeïnvloeding maar niet enkel over het schakelen/omzetten van het wissel of heb ik dit mis?
Groet,
Herman

Hans Shunter

Active member
Hoi Herman,
Deze aansluiting is in eerste instantie bedoeld voor het schakelen d.m.v. trein beïnvloeding, maar kan ook gewoon met de hand, groene schakelaar, als extra geplaatst tussen trafo en het wissel. Je kan er ook voor kiezen om geen railcontact te plaatsen.

Mvg Hans.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: GND

Kadoelen

Well-known member
De fout zou ook in de stelarm kunnen liggen. Sluit een draad aan op de zwarte aansluiting van de trafo. En raak met de andere kant afwisselend de gele en groene aansluiting van de wissel aan.
Werkt de wissel nu wel, is de schakelaar defect. Anders ligt t toch aan de wissel.
Ik test zo ook wissels met storing.
Succes.

Hans Shunter

Active member
Ja idd. Je zou ook kunnen kijken of de bedrading van de spoelen stuk is. Dat wil ook nog wel eens voorkomen, aan een of beide spoelen. Als dat het geval is probeer het weer te solderen. Kom je draad te kort kan je het beste een of twee windingen van de spoel afwikkelen, het uiteinde van de draad blank maken (litzedraad) en weer vast solderen...
Mvg. Hans

• Leuk
Waarderingen: GND
Bovenaan