Recente inhoud door te35-37

  1. T

    2-rail Trix Twin ?

    Heb verschillende Wesa dozen van het begin: met die sleepbeugel-loc en houten wagens, dan met schaarbeugel en kunststof wagen, alle sporen altijd met bakeliet & bielsen zoals in dat filmpje.
  2. T

    2-rail Trix Twin ?

    Dit is Wesa materiaal in een TTR doos gestopt. En volgens mij een replica doos, want het wit en geel van de doosinhoud beschrijving is veel te helder voor iets uit 1947-50. Die loc kreeg na de sleepbeugel een verende beugel + een schakelaar aan de zijkant en werd in bruin en groen afgeleverd...
  3. T

    2-rail Trix Twin ?

    Wat in het filmpje te zien is, is later spul. De 4-assige wagens waren eerst van hout en niet van kunststof. Kibri heetf er ook wat toebehoren voor gemaakt. Heb e.e.a. van dat spul. Is na de 2e WO-oorlog ontwikkeld > = 1947 door gebrek aan aanlevering van HO treinen uit Duitsland en Engeland. in...
  4. T

    is er interesse in de levensgeschiedenis van Stefan Bing?

    Mede ,forum-bewoners', Is er interesse in de levensgeschiedenis van Stefan Bing? Voor het magazine nr 5 zal ik er wel e.e.a. over schrijven, maar aangezien het veel werk is en ik ook veel andere zaken wil doen, stel ik deze vraag. Kan helaas elke minuut maar 1x besteden. Graag reacties. Er...
  5. T

    Baan Gerard Piek

    Hallo, neem contact op met Ed Kegge- zie ledenlijst trix stichting -, die voor Nederland de abonnementen regelt van de TTRAC club. Hij zal je zeker kunnen helpen. Ik was toen nog geen lid van de TTRAC
  6. T

    Siku

    Ben het met je eens. Vaak zijn die super schaalbanen voor mij nogal steriel en saai. En vaak zie je, dat alles op schaal is, maar indien men kunststof huizen van de fabrikanten gebruikt, men die niet schildert of mat maakt. In het echt zijn gebouwen niet glanzend. Voor mij blijft het spelen het...
  7. T

    Siku

    Dat gemotoriseerde ,HO'-autotjes in de jaren 60 nog niet op schaal gemaakt konden worden, was het gevolg van dat de magneten voor de gelijkstroommotoren nog niet klein en krachtig genoeg gemaakt konden worden. Zie wat ik al eerder schreef over de gelijkstroommotoren in de jaren 40 en 50.
  8. T

    Vervolg van Rivarossi modellen als basis voor de 2 Trix locs: de Fairbanks-Morse diesel voor de VS en Canada.

    af en toe verbeter ik de teksten van mijn bijdragen, wanneer ik daar zinnige info voor vind. ook nu weer: de groene dubbelloc nr 4801/2 heeft aan de achterkant een 3-assig draaistel, vergeten in de artikeltekst te plaatsen.
  9. T

    Vervolg van Rivarossi modellen als basis voor de 2 Trix locs: de Fairbanks-Morse diesel voor de VS en Canada.

    Hierbij het reeds aangekondigde vervolg op de FS locs in grootbedrijf: nu de Fairbanks-Morse diesels in het groot bedrijf de VS en Canada. Het verhaal kwam tot stand in overleg met onze ,opper-opmaker' van het Magazine, Cees. Hij vond op internet de fabrieksaankonding van de Canadese tak van...
  10. T

    De Rivarossi-Trix Express FS locs in groot bedrijf

    Het verhaal is gekomen, kijk bij Fairbanks-Morse
  11. T

    De Rivarossi-Trix Express FS locs in groot bedrijf

    in volgend magazine komt er weer een verhaaltje..
  12. T

    uit de oude doos een 20/52 met originele schijfwielen gevonden

    Recent gevonden : deze loco - geïnspireerd op de toen in ontwerpstadium zijnde E18/19 - heeft dun een onderstel met schijfwielen van 1935. De assen van de spaakwielen zijn dunner dan deze, onderstel kun je dus niet omwisselen met een 1936-er of later. De koolborstehouder werd vervangen door...
  13. T

    De Rivarossi-Trix Express FS locs in groot bedrijf

    Zij zal naar mijn haar gekeken hebben, dat is vaker het geval, want dat hebben ze ook daar niet vaak zo.
  14. T

    De Rivarossi-Trix Express FS locs in groot bedrijf

    Er stond nog 10 man aan weerszijden naast mij...
  15. T

    De Rivarossi-Trix Express FS locs in groot bedrijf

    Artikel in magazine 2025-2. Er zijn 2 tikfouten gemaakt : - op blz 2 bovenaan: onder plaatje afb 3 moet staan loc 424 en niet 636. - op de 3e blz afb 8: daar is de 424 vergeten te noemen. Was weer veel werk om it uit te zoeken en te schrijven, een groot veelvoud van de leestijd. Weet niet waarom...
Bovenaan