Dinamo systeem + iTrain.

GND

New member
Hallo Theo,

Ik ben wel van plan een testbaan op te bouwen en die met Dinamo en i-Train te gaan besturen. Het voordeel van Dinamo is dat je zowel met Digitaal als analoog door elkaar kan rijden. Met DTS uit Ermelo goede verkennende gesprekken gevoerd.
Nog geen aankopen gedaan. Ik zal hier een update plaatse als ik er aan ga beginnen.

Groet
GND a.k.a. Willem

Theo

New member
DTS heb ik ook gebeld, geeft inderdaad een goed gevoel en ik heb inmiddels een gebruiker met Trix Express gevonden die daar een proef opstelling van gebruikt en die is van plan om hiermee door te gaan, er zullen toch vast wel meer mensen zijn die dit of een soort gelijk systeem gebruiken met Trix Express, alleen die hebben dat via Pitcommit? of zoiets gekocht maar ik weet niet wie dat zijn vandaar mijn eerdere vraag

Vr gr Theo

Ik ben ongeveer een jaar geleden begonnen te experimenteren en testen van Dinamo met Itrain op een Trix Express baan. Ik heb bij Martin een P&P start set aangeschaft met daarin een RM-C, een TM44 en een OC32. Deze set is geschikt om baantjes te leggen met daarin 4 blokken. Niet veel natuurlijk maar voldoende om het een en ander uit te testen. In het begin heb ik een paar keer met Martin gebeld om het aan de praat te krijgen. Daarna heb ik zelf de verschillende baantjes getest met zowel analoge als digitale locs. Mijns inziens werkt het prima, althans ik ben er wel tevreden over en ik heb besloten mijn nieuwe baan volledig te gaan besturen met Dinamo en Itrain.
Het voordeel van Dinamo is dat je inderdaad digitale locs en analoge locs kunt later rijden, maar ook dat je je wissels niet hoeft te digitaliseren. De Trix Express wissels kun je probleemloos aansturen met de OC32, evenals de seinen of spoorweg overgangen. Eigenlijk alles wat stroom nodig heeft.
Ik heb wel een basis cursus Itrain gedaan in Werkendam en bij Martin een cursus Itrain voor gevorderden en een cursus digitaal rijden.

Succes met het testen.

gr. Rene

GND

New member
Hallo Rene,

Ik ben benieuwd tegen welke problemen jij aanliep ?
Kan ik misschien van leren .

Bovenaan