Esu lokpilot 5 - instellingen

john

New member
Bewaar wel je eigen/huidige instellingen voor de zekerheid.
En kan jij je instellingen doorgeven? Ben wel benieuwd.
 
  • Leuk
Waarderingen: GND

Trixjoop

Member
Hallo John,
Ik heb de instellingen die betrekking hebben op rijeigenschappen ( cv 2,3,4, cv's 50 t/m 55 ) van jouw lijst overgenomen en ik krijg gelijkwaardig rijgedrag als in jouw filmpjes. Op cv 5 ( max. snelheid) heb ik de standaard ESU instelling aangehouden (Kwestie van smaak?). De instelling voor cv 56 heb ik op 150 staan, voor minder schokkerig rijgedrag. De cv instellingen die je onder 'index' hebt staan heb ik ongemoeid gelaten omdat mijn z21 centrale moeite heeft met deze te benaderen. Ook worden deze niet in de gebruiksaanwijzing van ESU beschreven.(Ik ben niet in het bezit van een ESU lokprogrammer). Omdat ik op mijn baan alleen digitaal rij met ABC remsecties heb ik voor de betreffende cv's 27, 134, 253 en 254 (lokspecifiek!) mijn eigen waarden aangehouden.
Nogmaals dank voor jou input, ik ben zeer tevreden met het resultaat!
Groeten,

Joop
 

Kadoelen

Well-known member
Ja, de Hondekop heeft nog de originele motor. Ik ben eerste eigenaar, sinds iets van 1963.
Al mijn loks hebben nog hun originele motor, behalve de V200.
 
  • Leuk
Waarderingen: GND

Kadoelen

Well-known member
Ik rijd ook volledig digitaal, mbv Rocrail. Mijn baan was eerst analoog met relaisgestuurde blokken. Dus zonder remsecties.
 
  • Leuk
Waarderingen: GND

Trixjoop

Member
Aan John: Als ik cv 56 = 255 instel, dan gebeurt het dat de loc (speciaal mijn V100) een 'trap na' krijgt als je naar rijstand 0 (stop) gaat. Met cv 56 =150 is dit effect minder groot. Het 'trap na' effect verdwijnt als je cv 56 = 0 zet, maar dan is de lastregeling weg en loopt de loc vast in de krappe bogen van de TE rails. Bij de V 36 treedt dit effect - zij het in mindere maat- ook op.
Probeer het maar eens.
Groeten,
Joop
 

Trixjoop

Member
Heb op de V100 cv56 = 125 gezet. Geeft een ook mooi resultaat. Bij de V36 blijft cv56 = 150, bij waarden hieronder valt deze stil in bochten of hellingen bij lage snelheid.
 

Kadoelen

Well-known member
Hoi Joop, er zijn, merk ik, zoveel instellingen die werken, maar hoe je de lok gebruikt speelt natuurlijk ook mee.
Groet, John
 
  • Leuk
Waarderingen: GND

Trixjoop

Member
Heb vandaag mijn 2e V36 van een decoder voorzien. Deze rijdt op dezelfde instellingen als de V36 die ik eerder heb gedigitaliseerd. Ook hier geeft cv56 = 150 de beste rijeigenschappen.
 

Trixjoop

Member
Vraag aan John: Heb je wellicht al een BR 80 met schijfcollectormotor van een decoder voorzien? Zo ja, wat was het resultaat? Ik overweeg om de beste van mijn BR 80-ers ook te digitaliseren. Groet, Joop
 

Kadoelen

Well-known member
Beste Joop, mijn BR80 ligt open, te wachten op ledjes. Ik heb wel al motor instellingen. Ik gebruik een Lokpilot5 micro, anders past het niet.
Groet, John
 
  • Leuk
Waarderingen: GND

Trixjoop

Member
Ik heb plaatsing van een ESU Lokpilot 5 geprobeerd in de cabine van de BR 80. Tussen het dak en bovenzijde van de schijfcollectormotor is hiervoor voldoende plaats. Om doorkijk te voorkomen, zou je de raampjes met matte ruitjes of zwart karton kunnen voorzien. Maar zover ben ik nog niet. Er zijn eerst nog twee V 100 loks aan de beurt.
 

Kadoelen

Well-known member
Hallo John,
Ik heb de instellingen die betrekking hebben op rijeigenschappen ( cv 2,3,4, cv's 50 t/m 55 ) van jouw lijst overgenomen en ik krijg gelijkwaardig rijgedrag als in jouw filmpjes. Op cv 5 ( max. snelheid) heb ik de standaard ESU instelling aangehouden (Kwestie van smaak?). De instelling voor cv 56 heb ik op 150 staan, voor minder schokkerig rijgedrag. De cv instellingen die je onder 'index' hebt staan heb ik ongemoeid gelaten omdat mijn z21 centrale moeite heeft met deze te benaderen. Ook worden deze niet in de gebruiksaanwijzing van ESU beschreven.(Ik ben niet in het bezit van een ESU lokprogrammer). Omdat ik op mijn baan alleen digitaal rij met ABC remsecties heb ik voor de betreffende cv's 27, 134, 253 en 254 (lokspecifiek!) mijn eigen waarden aangehouden.
Nogmaals dank voor jou input, ik ben zeer tevreden met het resultaat!
Groeten,

Joop
Hoi Joop, heb je foto's of filmpjes van je baan?
Groet, John
 
  • Leuk
Waarderingen: GND
Bovenaan