Ik heb voor zo'n 15 loks instellingen voor de Esu Lopi5 beschikbaar. Zelfs voor het batterij lokje.
br01, br24, br64, br96, v36, v100, v211, v221, blue tiger van mehano, e112, e10 (een hele oude), e94, e184.
Ik kan de cv waarden in een textbestand geven of in een speciaal esux-bestand (haal na het ophalen de .txt extensie weg voordat je importeert).
Als voorbeeld heb ik die voor het batterijlokje toegevoegd.
De stofzuiger en slijpwagen van Lux zijn nu ook digitaal. De oude electronica wordt niet meer gebruikt, maar heb ik wel laten zitten voor het gewicht.
In beide wagens zit een Esu Lokpilot5. De motorkarakteristiek is zo ingesteld, dat de laagste stand al bijna 100% is. Ze rijden in verband met de trekkende V200. Zodra deze gaat rijden, gaan de stofzuiger en slijpwagen vol aan de slag. Stopt de V200, duurt jet even voor de schoonmaak ook stopt.
Voor een betere stroomtoevoer zijn de beide wagens mbv een tweepolige stroomdoorvoerende koppeling verbonden.
Het tussenrijtuig loopt uit de rails. Komt dat door mijn extra draden, een slecht zittende draaistelkap, een verbogen frame? Eerst maar eens als een tweewagenstel testen...
Het tussenrijtuig van de hondekop liep uit de rails omdat door een breuk de draaistelkap te hoog zat en daardoor tegen de rijtuigbak aankwam.
Is opgelost. En de Hondekop rijdt weer als een driewagenstel.
Ik heb een V 36 en een V 100 lok met originele permamotor voorzien van een ESU Lokpilot 5 decoder. Beide loks rijden nogal schokkerig in de laagste rijstanden. Verzoek aan Kadoelen of de instellingen bestanden (in .txt formaat) voor de V 36 en de V 100 in dit forumtopic kunnen worden geplaatst.
Dit zijn de instellingen voor de V36.
F0 = lichten aan (afhankelijk van de rijrichting)
F1 = Als F0 aan is, onderdruk dan de verlichting aan de voorzijde.
F2 = Maar dan voor de achterzijde.
F3 = Rangeerstand, verlichting brandt aan beide zijden (F1 en F2 hebben hier geen invloed op).