MarcoTrix
Well-known member
Mijn busreizen brengen mij vaak op interessante plekken in de wereld. Zo bezocht ik met een schoolklas Landschaftspark Duisburg Nord, waar ik tot voor kort nog nooit van gehoord had. Het park is gelegen en gebouwd rondom een oud hoogoven complex. Leuk voor ons trein enthousiasten, er zijn ook enkele goederenwagens en locomotieven achtergelaten. Het complex is tegenwoordig een stadspark, en een locatie voor culture evenementen, maar ook interessant om een hoogoven van dichtbij te zien. Bij veel oude gebouwen zijn informatie panelen aanwezig. Ik was er slechts enkele uren, maar ik wil graag het complex uitgebreider bezoeken. Kortom, mocht u in de buurt zijn, ga er zeker even langs.
Voor ons Trix Express liefhebbers een héél herkenbare wagon. Van dichtbij indrukwekkend. De gietpan is enorm.
Oude rangeerlocomotief die er nog goed uit ziet. Hij zou zo weg kunnen rijden.
Voor deze wagen moeten we bij de collega's van Lima zijn. Een beetje handige hobbyist bouwt hem wel om.
Belangrijke gegevens:
Landschaftspark Duisburg Nord
Emscherstraße 71
D-47137 Duisburg
Deutschland
www.landschaftspark.de
Voor ons Trix Express liefhebbers een héél herkenbare wagon. Van dichtbij indrukwekkend. De gietpan is enorm.
Oude rangeerlocomotief die er nog goed uit ziet. Hij zou zo weg kunnen rijden.
Voor deze wagen moeten we bij de collega's van Lima zijn. Een beetje handige hobbyist bouwt hem wel om.
Belangrijke gegevens:
Landschaftspark Duisburg Nord
Emscherstraße 71
D-47137 Duisburg
Deutschland
Landschaftspark Duisburg-Nord
Im Landschaftspark Duisburg-Nord verbinden sich Industriekultur, Natur und ein faszinierendes Lichtspektakel zu einer einmaligen Parklandschaft.