Mijn nieuwe baan

Kadoelen

Well-known member
Voordat ik een tafel ga maken, maak ik eerst een opzet voor mn station. Niet op papier of computer, maar met rails op de grond.20260111_162438.jpg20260111_154516.jpg
Deze wisselstraat is voor de rechterzijde.
De linkerzijde is bijna klaar.
Nb. Omdat ik digitaal rijd, zijn de linker- en rechter-rails met elkaar verbonden. Er komen keerlussen in de baan.
Wordt vervolgd😄

Laatst bewerkt:

Hans Shunter

Well-known member
Hoi John,

Ziet er goed uit. Ik zou het rechte deel van het rechter wissel van het hoofdstation 30 mm inkorten, zodat de rails, indien gewenst, geen 72, maar 59 mm langs elkaar loopt. Dat ziet er, zoals op mijn baan, een stuk beter uit en het bespaart wat ruimte.

20260115_094546.jpg

Veel succes,

Mvg Hans

Laatst bewerkt:

Kadoelen

Well-known member
Hoi John,

Ziet er goed uit. Ik zou het rechte deel van het rechter wissel van het hoofdstation 30 mm inkorten, zodat de rails, indien gewenst, geen 72, maar 59 mm langs elkaar loopt. Dat ziet er, zoals op mijn baan, een stuk beter uit en het bespaart wat ruimte.

Bekijk bijlage 2401

Veel succes,

Mvg Hans
Dank je, maar welke wissel bedoel je precies?
Ik heb 3 groepjes van twee sporen. Tussen de groepjes heb ik ruimte voor perrons. De twee sporen liggen wel dicht op elkaar.
Groet, John

Kadoelen

Well-known member
Hallo,

Uit de TE catalogus 1967 de volgende afbeelding

Bekijk bijlage 2402

Nog even een tip, maak mallen met spoorafstanden, altijd handig...

Bekijk bijlage 2403

Mvg Hans
Voor mijn baan die net afgebroken is, gebruikte ik een blokje dat precies tussen de rails paste.
De baan die je op ds foto's ziet is alleen om een idee te krijgen. Hij wordt dit weekend weer afgebroken, want ik heb de ruimte weer nodig. Daarom heb ik t ook vastgelegd in foto's.
Volgende stap is een test van een (voor mij nieuwe) functie van Rocrail.
Groet, John

Bovenaan