Mijn TE modelbaan 2.0 "in bedrijf"

Hans Shunter

Active member
Hallo Forumleden,

Met dit filmpje zie je het eindresultaat van mijn nieuw gebouwde "Trix Express modelbaan 2.0"
Deze baan is automatisch, analoog aangestuurd d.m.v. relais, maar ook met de hand te bedienen.
Dit gelijktijdig en onafhankelijk in twee richtingen voor in totaal zes treinen, eventueel uit te breiden met een trein voor perron 1.
Het plaatsen van een of meerdere inhaalsporen of meersporige stations heeft dezelfde uitwerking als een blokbeveiliging; de ene trein vertrekt niet eerder voordat de andere is binnengelopen.
Je creëert op deze manier een levendig en afwisselend treinenloop.
Het stoom- diesel depot, met draaischijf en locloods, is met een aparte stroomkring (trafo) in het geheel opgenomen.



Ik wens je veel kijkplezier....

Mvg Hans
 

GND

Well-known member
Hallo Hans,

Dank voor de uitgebreide beschrijvingen van de bouw en de leuke video. Hoeveel pizza dozen heb je leeg moeten eten?

Groet, GND
 

Kadoelen

Well-known member
Hallo Forumleden,

Met dit filmpje zie je het eindresultaat van mijn nieuw gebouwde "Trix Express modelbaan 2.0"
Deze baan is automatisch, analoog aangestuurd d.m.v. relais, maar ook met de hand te bedienen.
Dit gelijktijdig en onafhankelijk in twee richtingen voor in totaal zes treinen, eventueel uit te breiden met een trein voor perron 1.
Het plaatsen van een of meerdere inhaalsporen of meersporige stations heeft dezelfde uitwerking als een blokbeveiliging; de ene trein vertrekt niet eerder voordat de andere is binnengelopen.
Je creëert op deze manier een levendig en afwisselend treinenloop.
Het stoom- diesel depot, met draaischijf en locloods, is met een aparte stroomkring (trafo) in het geheel opgenomen.



Ik wens je veel kijkplezier....

Mvg Hans
Hoi Hans, op zoek naar ombouw van een draaischijf voor Trix Express kwam ik je filmpje weer tegen. Mooie baan en ook langere treinen.
Groet, John
 
Bovenaan