Ik heb weer met plezier rondgelopen. Tijd te kort.
Ook verbaas ik me er steeds weer over hoeveel er te koop is van Trix Express. Natuurlijk vooral gebruikt maar zeker ook nieuw.
Ik heb mijn onderdelen weer gekocht en kan er de komende tijd weer mee aan de slag.
Het was zeker leuk, ook even kennis gemaakt met TE35-37, gelijk ook wat anderen ontmoet. Een wagon gekocht , een Wagon Lits uit de begin serie. De lak was behoorlijk krakelee, maar die wagons uit de begintijd van Trix vind ik iets geweldigs hebben en rijden ook goed. Een aantal loks opgehaald bij verkopers, die ik via MP aangekocht had. Ook even bij Tom Jongen langs geweest voor bufferbalken voor mijn Italiaanse e-loc. 15, - euro per stuk. Dat viel tegen. De prijzen zijn behoorlijk omhoog gegaan. De koppelingen voor die lok komen de volgende keer wel weer.
Ook van de toegangsbon met een gratis kop koffie met appeltaart ter ere van 90 jaar Trix deed het goed. Er stond een behoorlijke rij bij de koffie. Volgende keer weer.
Heerlijke dag gehad. Dit was mijn 3e TE clubdag, en mijn 1ste als TE club lid. In eerste instantie de onderdelen voorraad aangevuld, o.a. een nieuwe pantograaf en antislipbandjes voor mijn E10. Rails aangevuld, met aansluitklemmen voor de middenrail. Mijn tijdschriften cassette aangevuld met oude clubbladen, en toen had ik nog ruimte over in mijn rugzak. Mijn sneltrein aangevuld met een 1ste/2e klasse rijtuig, de Gasolin trein is nu een ketelwagen langer. Tot slot een mooie Weltron WH meegenomen. De rest van de tijd de prachtige modelbanen bewonderd, en gekletst met een man die een oude etalage display heeft nagebouwd aan de hand van oude foto's. Kortom, een geslaagde dag.
Met grote dank aan GND voor de geweldige hulp om dit tot stand te brengen.
Er staat ook een heeeel zeldzaam vlaggetje bedacht door ,ome A. H.' , waarvan lang afgevraagd is, of het ooit gemaakt is geweest door Kibri.
Onder andere Märklin maakte dat in grote oplagen. Maar het metalen werk van het toebehoren van Märklin werd door Kibri gemaakt.
Voor deze speciale gelegenheid en omdat dat de reden werd dat Stephan Bing en Siegfried Kahn in 1938 na hun gedwongen verkoop van de VSN en daarna naar Engeland vertrokken, heb ik het meegenomen en geplaatst.